Tema: Re: Latvijos ekonomikos itaka Lietuvai
Autorius: Eimis
Data: 2009-10-25 20:07:48
    Neteisingai formuluojamas klausimas. Ar yra priežasčių, kad
nesiskolinti? (godus aš, godi ir mano valdžia)

    Esant pinigų perprodukcijai ir neesant savikontrolės, skolinimasis
plėtosis. Mūsų atveju, kadangi antras faktorius silpnas, o pirmas vis dar
nepereikvotas, tas vyks tol, kol vidinė sistema paveš. Tik tada, kada
akivaizdžiai vidinė sistema neveš, bus visa tai užraukta iš išorės. Kas
dabar vyksta - visas verslas, kuris dar liko sveikas ir visi gyventojai
(namų ūkiai), kurie dar nebankrutavo, bando staigiai persiorientuoti į
eksportą, rentabilias šakas ir kruopas/makaronus atitinkamai.
Skolintojams/donorams tai gerai, nes jie čia gaus pigesnę darbo jėgą. Jei ne
mūsų ir Kirkilinų godumas savo laiku, galbūt būtume įsivedę € anksčiau, ir
tada mes nesėdėtumėme šitoje skylėje, o naudotumėmes bendru skėčiu ir teise
darytis injekcijas, tebūnie ir butaforines ilgalaikės perspektyvos požiūriu.

    Nebent kitas variantas, kada specialiai bandoma šalį politiškai
įklimdyti į vadinamas "amžinas skolas". Pavyzdžių yra ir ne vienas.

    Alternatyva - tik sąmoningas savo visų neesminių poreikių apribojimas ir
gyvenimas pagal pajamas, stengiantis kurti pridėtinę vertę, reikalingą
tarptautinėje bendruomenėje. Ar tą sugebėsime, ar perlipome po pirmo rimto
išbandymo per savo ego, parodys tik laikas.