Tema: Re: Barkodai
Autorius: Jornada Del Muerto
Data: 2011-03-04 22:55:27
    Barkodu standartu yra tikrai daug, bet retai metomasi skirtingais standartais, pvz ant prekiu populiarus EAN13, paemus skeneri nuskenavus eina suzinoti koks tai standartas, specializuotiem pramoniniam PDA su barkodu skaitytuvu tam nereikia net jokios papildomos programines irangos, pvz. EAN13 leidzia tik skaicius, va cia keletas is ju: http://en.wikipedia.org/wiki/Barcode#Linear_barcodes barkodai gali buti ne vien 1D kaip sitie, o ir 2D: http://en.wikipedia.org/wiki/Barcode#Matrix_.282D.29_barcodes kaip ir wiki zemiau parodyta: http://en.wikipedia.org/wiki/Barcode#Example_images

    Barkodus dabar daznai populiaru spausdinti uzdejus fonta, ipac populiarius CODE39 (aka CODE 3 of 9) nes jis yra nemokamas, laisvai randamas ir parsisiunciamas http://www.barcodesinc.com/free-barcode-font/ fontas, o dauguma kitu mokami, gan nebloga mokama paketa siulo IDAutomation, tiesa pvz code39 norint kad juo kazka parasyto nuskenuotu reikia prideti priekyje ir gale po * simboli, pvz jei kodas 123456 tai rasysis *123456* ir tai paverciama bus barkodu, tada tik jis skenuosis, rodos code128 taspats.

    Be to barkodai spausdinami specialiais spausdintuvais, tada nereikia tureti net fonto kompe, o tiesiog spausdinant specialia PPLx (PPLA, PPLB (pirmos 2 populiarios tarp argox'u), PPLZ(naudoja daugiau zebra spausdintuvai) ir t.t..) siu spausdintuvu kalba nurodoma ivairus parametrai, kokio standarto barkoda spausdint o i spausdintuva siunciamas tik tekstinis kodas, taip pat spausdinant paprastai uzdejus fonta su paprastu spausdintuvu ne visada ir ne visi skeneriai skenuos padarius ji nedidelio dydzio ar juo labiau boldinta;) - boldint negalima to fonto! o va tokie specializuoti pramoniniai spausdintuvai specialiai tam skirti ji atspausdins taip kad jis tikrai skenuosis, paprastai jie skirti ivairiu etikeciu spausdinimui, daugiau apie tai:

http://www.argox.com/
http://www.zebra.com/

    Taip pat kiti isigudrino generuoti is karto barkodo piesineli ir ji po to spausdinti, ta prasme yra ir tokiu sprendimu, buna tokiu komponentu kurie skirti naudoti programose, kad tokiu budu sugeneruojant atvaizda sukurti atitinkama barkoda.

    Del pacios informacijos esancios barkode, tai yra prekinis kazkoks standartas, bet labai daznai ivairios imones ir ju naudojamos informacines sistemos turi savo standarta ir barkodo reiksmes, daznai jame uzkoduojama ivairus dalykai, pvz sandelio numeris, data, prekes unikalus numeris ir t.t...

    Sistemose kur negalima naudoti po 1 skaiciu didejancio numerio, pvz. tokiose kaip ivairiu parduodamu bilietu kasos ar kazkas susijusio su pinigais, barkodai negeneruojami didejancio numerio principu tam kad blogietis neatspetu sekancio kodo.

    Pvz. jeigu kino teatre butu bilietai su barkodu ir butu naudojama didejanti numeravimo tvarka barkode tai galima butu nusipirkus kelis bilietus suprasti didejimo algoritma ir paciam pasidaryti visa kruva sekanciu bilietu ;) del to paprastai tokiose vietose naudojasi arba barkodo kodavimas arba dar geriau (rekomenduociau) unikalaus kodo algoritmas, ta prasme pvz 2 bilietai vienas po kito spausdinti gali atrodyti taip:

a32hh32h13g21
99342zz2432hd

    Taip pat kaikurie barkodu standartai palaiko taip vadinama barkodo kompresija, suspaudima, pvz is labai ilgo skaiciaus tam tikru algoritmu padaromas trumpas ir atspausdinama, tada kodas bus koks nors pvz 54567 o nuskenavus gaunama reiksme bus skaicius pvz. turintis 3 kart daugiau skaiciu savyje, zodziu cia labai plati tema ;)

Pats esu susijas ir kures ne viena tokia sistema, del to praktikoje tai teke naudoti.

----
Freelancer Developer
www.lythum.lt