Tema: Re: Q: atsiskaitymas freelancinant? how
Autorius: Dunduk@s
Data: 2009-11-02 13:53:07
Valdas Vilutis rašė:
> Na jau. II neprivaloma sudarineti finansine atskaitomybe, neprivalomas
> saskaitu planas ir t.t., ir pan. Jei nesi PVM moketojas ir neturi
> samdomu, is viso apskaita vedi pinigu principu, jei esi PVM moketojas,
> tai dvigubu irasu su debetu/kreditu. Gal koks buhalteris, mokedamas tik
> UAB buhalterija, viska pritempia prie UAB taisykliu ir saskaitu plano,
> bet II atveju tai abejociau, ar apsimoka...

Nėra tokios buhalterijos uabams ir neuabams ;) (čia tik apmokestinimo
klausimas Lietuvoje kuo toliau tuo vis mažiau turintis ką nors bendra su
buh. apskaita).
Apskaita yra su dvejybiniu įrašu ir su paprastu įrašu. Gal iš pradžių
atrodo kitaip, bet dvejybiniu įrašu vesti apskaitą net paprasčiau, nes
sumažėja klaidų tikimybė.

Finansinė atskaitomybė, lyginant su mokesčių apskaičiavimu, yra fignią
:), o apskaitą be sąskaitų plano kažin ar iš vis galima vadinti
apskaita, nebent garantuotomis problemomis, kurias uabas gal ir gali sau
leisti (bankroto procedūra paliekant kreditorius ant ledo), bet tik ne
IĮ savininkas.

Dar neesu pilnai išnagrinėjęs š.m. birželio ar liepos mėn. pakeitimų,
kurie įsigalios nuo kitų metų, bet šiuo metu esu įsitikinęs, kad
geriausia yra uabas. Mažiau rizikos, mažiau atsakomybės, daugiau
socialinių garantijų, mažesnė mokesčių našta.