Tema: Re: del EE tiekejo
Autorius: zauras
Data: 2020-12-04 14:31:29
Aš irgi skaičiavausi biržos planus, tai tiesiog pasiėmiau tiesiai iš
Nord Pool kWh kainas.

Kitas dalykas, kad nėra iki galo aišku, kokią Nord Pool kainą gausi. Pvz
Ignitis sako, kad tiesiog paims vidutinę NP mėnesio kainą:
  "atitinkamo tiekimo mėnesio vidutinės „Nord Pool“ (NP) elektros biržos
Lietuvos kainos zonos kaina".

Tuo tarpu Enefit skaičiuoja kitaip ir nelabai aišku, kaip:
"Neautomatizuotų skaitiklių galutinė kaina už kWh yra skaičiuojama
lyginant esamo ir prieš tai buvusio mėnesio įkainius už valandą. Šie
duomenys pateikiami „Nord Pool“ biržos svetainėje. Kiekvienos valandos
kaina yra dauginama iš tos valandos elektros kiekio, kurį suvartojate."

Čia turbūt reikia manyti, kad ima dviejų mėnesių valandinių suvartojimų
vidurkį.

"Neautomatizuotų skaitiklių kiekvienos valandos elektros kiekio
suvartojimas Jums yra paskirstomas pagal likučio grafiką. Jį sudaro AB
„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), remdamasis visos Lietuvos
neautomatizuotų skaitiklių bendru elektros suvartojimu. Grafike gali
būti minimali šešto–devinto skaičiaus po kablelio paklaida, kuri dėl
mažo suvartojimo neturi jokios įtakos."

O čia visus sumeta į bendrą katilą ir padalina suvartojimo laikus.

Iš čia: https://www.enefit.lt/privatiems/elektra/kintama-birzos-kaina