Tema: Re: Kada taip Lietuvoj bus?
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-08-02 18:11:18
> Estai zymiai leciau prieme sprendimus nepriklausomybes,

Eiliniai kliedesiai.Estai atvaziavo i Lietuva kurti sajudi, paskelbe savo
istatymu virsenybe, ivede savo tikraus pinigus. Puikiai atsimenu kokia
baime Lietuvoje vyravo del tokiu estu sprendimu. Kas dabar bus... As irgi
bijojau.

"Kodėl Sąjūdžio lyderiu tapo V. Landsbergis, o ne R. Ozolas"
delfi.lt/news/daily/lithuania/kodel-sajudzio-lyderiu-tapo-v-landsbergis-o-
ne-r-ozolas.d?id=67643050

Iniciatyvą kurti Sąjūdį kilo dėl estų pavyzdžio. Estijoje jau buvo
įsikūręs Liaudies frontas.
Ainė Ramonaitė pasakoja, kad į Lietuvą atvykęs I. Raigas Ekonomikos
institute ėmė agituoti kurti Sąjūdį, bet šiame institute liko nelabai
suprastas, bet nors turėjo įtakos A. Medalinskui ir jo bendraminčiams.

"Landsbergis: kolūkiečiai niekada nebalsuodavo prieš kolūkio pirmininką"
delfi.lt/news/daily/lithuania/landsbergis-kolukieciai-niekada-
nebalsuodavo-pries-kolukio-pirmininka.d?id=78167811
Anot V. Landsbergio, panašiais metodais veikta Stalino laikais. Pasak jo,
komunizmo laikais parlamentinės procedūros buvo tik formalumas.
„Kas yra bolševikai - tie, kurie turi balsų daugumą ir jaučiasi
diktatoriais. Jiems nereikia kalbėtis su kitą nuomonę turinčiais žmonėmis“

"Sąjūdis kūrėsi akylai stebimas ir iš Maskvos, ir iš KGB rūmų Vilniuje"
delfi.lt/news/daily/lithuania/sajudis-kuresi-akylai-stebimas-ir-is-
maskvos-ir-is-kgb-rumu-vilniuje.d?id=78182439
šiandienos pasakojimai, kad Sąjūdis buvo visur buvo entuziastingai
remiamas,  melagingi. Tvyrojo visuotinė baimė.
Visa vadovybė, įskaitant A. Brazauską, buvo už tai, kad mus reikėtų
represuoti, bet Lionginas Šepetys visus atšaldė. Jis paprotino nesiimti
jokių represijų, nes Sąjūdžio iniciatyvinėje grupėje  Lietuvos
inteligentijos žiedas. O svarbiausia  kaip į represijas reaguotų Maskva?
Maskvos atsaku ir tapo A. Jakovlevo apsilankymas Vilniuje.
„Tai patvirtina mano pirmasis apsilankymas Lazdijuose. Tenykštis pirmasis
kompartijos sekretorius Stoncelis pasiuntė net patį milicijos viršininką
manęs suimti.
Tam, kad žmonės patikėtų, jog Sąjūdį kuria ne kokie nors apsišaukėliai ar
ekstremistai, ir neišsilakstytų iš mitingų bijodami milicijos
susidorojimo ar dar baisesnių sankcijų, reikėdavo paminėti, kad su mumis
kartu ir Just. Marcinkevičius, ir M. Martinaitis, ir kiti gerbiami
kūrėjai. Tiesiogine žodžio prasme jie ne kartą išgelbėjo mano bei kitų
sąjūdiečių kailį“,  tikina V. Radžvilas.
V. Radžvilas iki šiol prisimena susitikimą su M. Gorbačiovo pasiuntiniu
ir vertina jį kaip ypatingo proto toliaregišką asmenybę. A. Jakovlevui
nereikėjo ilgai aiškinti, kodėl susikūrė Sąjūdis ir kokie jo tikslai. Jis
viską iš karto suprato.
„Nežinau, ar galima būtų A. Jakovlevą vadinti pranašu, bet to vizito metu
jis tiesiai šviesiai pasakė: „Nacionalistai nugalės“,  šypteli V.
Radžvilas.
A. Juozaitis iš karto po Kovo 11-osios parašė iki šiol prieštaringai
vertinamą straipsnį „Istorinė klaida“, kuriame įrodinėjo, kad buvo
suklysta išrinkus Aukščiausiosios Tarybos pirmininku V. Landsbergį, o ne
Algirdą Brazauską.
-
Sudetinga Landsbergiui buvo kovoti del Nepriklausomybes kai ji parazitavo
visokie juozaiciai, petkeviciai, prunskienes, o kolkoznykai palaike AMB.
Vakaru valstybese buvo paprasciau. Ten koloborantus naikino desimtinis ir
simtais tukstanciu. Gatvese stulpu neuzteko.

Algimantas Valenčius 2018-06-03 16:17 IP: 212.12.210.49
dirbau tuometinėje ketvirtoje vidurinėje mokykloje, paprašiau buvusio
direktoriaus A.Mikalausko aktų salės leisti sukviesti žmones. Buvo
išrikta sąjūdžio iniciatyvinė grupė.
Kada vyko Rusijoje perversmas, mane pamačiusios dvi mokyklos mokytojos,
pradėjo kvatotis žiūrėdamos į mane. Rajonuose buvo sudaryti sąrašai,
pagal kuriuos dalyvavę sąjūdžio veikloje būtų suimti, pavykus perversmui
Rusijoje, prasidėjus slopinimui. Sąraše buvau 28-as, nežinau ar jie
išlikę.
Mane šokiruoja, kada mokyklose Telšiuose dirba buvę komjaunimo- komunistų
partijos nusenę kadriniai aukšti pareigūnai. Noriu palinkėti Telšiškiams
kovoti už kitokius Telšius, be sukčių valdžioje, nebijokite. Kiek garbės,
sąžinės pas žmogų, tiek yra ir žmogaus.