Tema: Re: Q:dujos balionais sildymui
Autorius: bzik
Data: 2018-02-09 12:25:41
gal pardavėjai kažkokius žargoninius išsireiškimus naudoja? Visa info
sukasi tik apie mišinius:

Renkantis antžeminių ar požeminių rezervuarų talpyklos modelį, reikia
nepamiršti dar vieno dalyko – suskystintos dujos yra perdirbtos naftos
produktas. Pagrindinės sudedamosios medžiagos – propanas ir butanas,
sumaišyti 1 : 1 santykiu. Butano garai pradeda kondensuotis –5 laipsnių
temperatūroje, todėl renkantis antžeminių rezervuarų talpyklą svarbu,
kad teikiamų suskystintų dujų sudėtyje būtų apie 80 proc. propano (kaip
pavyzdžiui yra Vakarų Europoje). Jei šis santykis bus mažesnis, žiemą
problemų gali kelti nepakankamas dujų garavimas.
Lietuvoje kelios įmonės vietoj dujų rezervuarų siūlo dujų balionus.
Pagal mūsų šalyje galiojančias taisykles, patalpoje galima įrengti ne
daugiau kaip du 50 l (21 kg) dujų balionus. Tiek dujų užtenka ne
didesnio nei 24 kw galingumo katilui, be to, balionus reikia dažnai
keisti. Lauke atsiranda garavimo problema, kaip ir antžeminių rezervuarų
atveju, todėl balionus reikėtų pildyti ne propano ir butano mišiniu,
kaip įprasta, o grynu propanu.