Tema: Re: kas stipriau?
Autorius: svk
Data: 2017-11-11 00:39:47
Paskaičiau komentarus ir atrodo, kad mes čia Norvegijoje gyvenam, sniego po
metrą - kitą kiekvieną žiemą privaro.
Jei man tiktų šiame plote atraminiai stulpai, tai jau senai toks būtų
padarytas, bet tokio visai nereikia.
Gegnės kas metrą, 6 vnt. Nuolydis minimalus, 11 laipsnių arba 10 plytų eilių
skirtumas. Kadangi visi čia labai bijo to sniego - tai nusiraminimui aš tą
gegnių atramą darau.  Blogiausiu atveju pakišiu kokį atraminį stulpą, jei
jau prognozuos daug sniego. O pats turiu terasą prie namo, tai jau
nekalbėsiu, kad visa konstrukcija yra ant kelių stulpų, ant kurių 100x100
brūsai sudėti ir išsikiša po metrą ir daugiau, o ant to išsikišusio metro
galo prisukti terasos vienos pusės stogo laikymo stulpai (kitoje pusėje
gegnės sudėtos ant brūso, kuris prisuktas prie sienos, o siena - skaldytos
apdailinės silikatinės plytos). Terasa yra 4 metrų pločio, nuolydis ten
labai mažas, gegnės yra 100x50. Būdavo ir sniego 20-30 cm žiemomis
prisninga, bet gegnės net neįlinkusios. Šiuo atveju plotis metru ilgesnis,
gegnės turbūt dvigubos gaunasi. Kokios jos turėtų būti, kad per 5 metrus
atlaikytų visas gamtos stichijas. Stogas, beje, skarda, tai nuslys tas
sniegas.

"xc"  wrote in message news:ou4g4d$965$1@trimpas.omnitel.net...

Sniego apkrova priklauso nuo stogo nuolydžio bei ar yra kokių užuovėjų
ar ne. Pas mane automobilių stoginė priglausta prie namo, ten šone
gaunasi 3m vertikali siena. Konstruktorius toje vietoje papildomą nemažą
atsargos koeficientą sniego apkrovoms pritaikė, gegnės keli metrai nuo
sienos praktiškai dvigubai tankiau susidėjo.

Šiaip nelabai suprantu, kas norima sukonstruoti. Jei reikia papildomo
prilaikymo gegnėms, tai tada joms vertikalias atramas reiktų
prikonstruoti. 100x100 brūsas dirbtų ant gniuždymo vertikaliai,
perduodamas apkrovas į savo pagrindą (kuris irgi turėtų išlaikyti sniego
apkrovas). Bet jei galvojama, kad gegnes priremti vienu 100x100 brūsu,
dirbančiu ant lenkimo, tai iš savo fizikinio išsilavinimo nemanau, kad
jis kažką realiai prilaikytų (nebent jo tarpatramis metras ar du). Ant
lenkimo tada jau geriau dėti metalinę siją, o kokią - čia jau tektų
žiūrėti koks jos tarpatramis.