Tema: Re: Q:Medienos padengimas - kuo ?
Autorius: Kęstas
Data: 2011-09-02 13:42:20
> Kuo patarsite padengti (dažyti, lakuoti, etc.) medieną ?
> Medinėm lentelėm apkaltos išorinės sienos.

tą patį klausimą sprendžiau ir išsprendžiau Tikkurila Valtti Color naudai. Obliuotai skaičiuota litras dešimčiai kvadratų (vienas sluoksnis), neobliuotai - šešiems. Bet reikia dviejų sluoksnių. Obliuota mediena prieš tai bus impregnuota Boramonu, bet tik iš blogosios pusės. Neobliuotos lentos (irgi apdailai naudojamos) bus prieš tai impregnuojamos iš abiejų pusių, taip galbūt kiek sumažinant dažų sunaudojimą, nes po impregnavimo dažai neva prasčiau įsigeria. Šiaip jis ir pats yra impregnantas/antiseptikas, nors nepanašu, kad tai būtų tikras du-viename produktas (tie brangūs, kiek domėjausi, pvz., Remmers Aidol HK-Lasur). Valtti Color pirkau, nes gavau kiek pigiau, o šiaip seniuose yra berods absoliutus kitur gaminamas šių dažų atitikmuo (?) Vivacolor Kolorex, kuris berods pigesnis. Tik nepamiršk, kad tiek Valtti Color, tiek Kolorex kaina seniuose nurodoma be tonavimo - tonavimas bus nepigus. Todėl ir bankės po, tarkim, 9 l - vienas litras paliekamas toneriui, kuris į kainą neįskaičiuotas. Bet visa tai tam atvejui, jeigu nori, kad matytųsi medis, dažai įsigertų ir nesukurtų plėvelės. Be to, pas mane buvo reikalavimas - pilka spalva. Todėl dauguma galbūt puikių variantų atkrito, nes siūlo tik "natūralias" medžio spalvas ir dar kokią žalią arba juodą priedo. O šie dažai tonuojami pagal gana plačią paletę. taip pat atmečiau dažus su natūraliais aliejais a'la Linosepas, nes neva jie patys iš savęs gali pradėti pelyti.

Tiesa, šie dažai skiesti vaitspiritu ir jie sukuria minimaliai blizgantį paviršių (tikrai nelygintina su laku, matant nudažytą lentą be paprastos palyginimui net nepastebėtum, kad yra tas blizgesys). Yra ir skiesti vandeniu (Akva) - tie jokio papildomo paviršiaus efekto nesukuria, tik priduoda spalvą. Bet jie berods kiek brangesni.

Jeigu nori vientisos, nepermatoma plėvele dengiančios spalvos, tai nieko negaliu patarti. Tik va kiek mums aiškino, vientisa spalva dengiantys dažai laikosi keliskart ilgiau - tarkim, penkiolika metų drąsiai. mūsų namas, tarkim, prieš aštuonis metus nudažytas - kaip naujas, jokių lupimosi požymių. O visi tie permatomi - penki metai geriausiu atveju. jie nuo saulės greitai praranda savo spalvą. aš rinkausi permatomus, nes veiksmas beveik negyvenamame name kaime ir man vienodai, kad vaizdas nuo saulės sparčiai kis.. be to, mano spalva pilka, o medis natūraliai nuo saulės pilkėja, taip kad tikiuosi, jog viskas bus pakenčiamai. be to, nenorėjau vientisos spalvos (aka "geltonosios trobelės" ;)) Aišku, galima vaizdui labai pablogėjus vėl panašiais tepti ant viršaus, - nemanau, kad reikės kažką skusti, nes jie nesudaro plėvelės, tiesiog laikui bėgant išblunka.