Na, gal nesu toks jaunas ir išpindėjęs, todėl man panašūs svarstymai kvepia kažkokiu nupušimu. Atrodo, jei esi linkęs kažką pasivogti ir surandi kas tau padeda tai padaryti - pasinaudoji paslaugomis ir tyli sau kamputyje. O čia, matai, bendruomenė nepatinka, samprotaujama apie moralės kodeksus ir pan. Kalbama juk ne apie kažkokias komunas, kur visi dalijasi savo darbo rezultatais, o apie vagių susibūrimus. Išpindėjimas kažkoks ir tiek. 2011.11.19 16:27, saimhe rašė: >> siekiančio pasivogti siekiai tai kažkokie kilnūs, tad jam tinka tik >> kažkokios kilnių siekių ir aukštos kultūros vogimo sistemos? > > Ale ir naivi teisuoliška neapykanta. Nemėgstam kokio piliečio už > nusižengimą A, tai reikia jį stigmatizuoti pagal visą abėcėlę. Paverskim > jį baubu! > Tačiau anava H.Daktaro autorines teises advokatai sėkmingai gina > ir jam tebesėdint cypėje. Laisvės atėmimas nebūtinai reiškia, kad bus > atimta krūva kitų teisių. Kad ir kaip tai nepatiktų, turint omenyje, > už ką pasodintas :) > Su morale yra dar paprasčiau. Siekis ignoruoti copyright atima > moralinę teisę į norą, kad to nedarytų kiti (nesvarbu, ar pats patirtum > nuostolį, ar kažkas kitas). Ir nieko daugiau. Pradiniame poste tokio > noro nėra nė kvapo. Nes vienintelė P2P alternatyva yra failų talpyklos, > o jos, nors neturi privalomo dalijimosi turiniu akcento ir todėl labiau > orientuotos į teisėtą veiklą, yra ne mažiau sėkmingai naudojamos tam > pačiam. Ergo, kalba eina apie resurso bendruomenėje tvyrančią atmosferą, > jo uždarbiavimo ypatumus, tam tikrus naudojimosi taisyklių punktus ir > panašiai. Negi "siekiantis pasivogti", kai tik situacija leidžia, linkęs > kopijuoti fašisto admino požiūrį į vartotojus ir todėl nusipelno to > paties? Negi jis būtinai linkęs į šlykščias bendravimo manieras ir > nusipelno tokių kaimynų? O gal jis, įpratęs prie internetinės "viskas > nemokamai" ir "visi lygūs" atmosferos, privalo pritarti VIP praktikai, > kada susimokėjęs gauni indulgenciją siurbti nesidalijant? > Kaip tai bendruomenės nėra? Nepriklausomai nuo vartotojų kiekio > pakanka vien to, kad resursas nepaslepia vartotojų vienas nuo kito ir > leidžia bendrauti tarpusavyje. Idealios sąlygos vienas kitą užknisti. > Tam, kas nuo šito nusvilo, svetimos sėkmės istorijos nieko nereiškia. > > Cha, aukštos kultūros vogimo sistemos... Istorijoje pilna faktų, kaip > klasikiniai nusikaltėliai, ir netgi jų grupės, turi nuosavą elgesio > kodeksą. >