Tema: Re: Garso sistemele iki 3k lt
Autorius: Icetom
Data: 2009-10-02 18:37:31
:D
Sėkmės kokiame 10-13 m2 kambaryje pastatyti pvz., tokias
http://www.avd.lt/_products/?subID=71&ID=659 , ir galėsi papasakoti kaip
sekėsi suvaldyti žemus ;)
> nu jau, koloneliu pasirinkimas "pagal plota" visiskas briedas,

Gal susipažink apie namų kino stiprintuvuose naudojamus EQ, o tada
diskutuosim toliau ;) Pvz., Yamahos EQ kalibravimas labiau orientuotas į
vieną sėdėjimo-klausymo tašką. Audyssei EQ paskaičiuoja nuo vieno iki 6, 8
ar net 12  (priklausomai kokia Multi EQ versija) sėdėjimo-klausymo taškų.
> nes jei kambarys mazas, tai pakaks zmogaus galva paslinkt per 10 cm ir jau
> tures "EQ kalibravimas" stipriai neteisinga

Idealiu atveju taip, turėtum būti įsivaizduojamo apskritimo centre. Bet
praktiškai EQ puikiai padeda nesant idealiam išdėstymui. Jei pameni, prieš
tai turėjau Logitech Z-5500, su kuriuo puikiai žiūrėjosi filmai ir pan. Su
Denon AVR-1909 viskas dar geriau- dar geresnis efektų perdavimas ir pan.
dėka sistemos atkalibravimo su Audyssey Multi EQ. Ir kaip matau iš tavo
parašymų, visiškai neturi patirties juos naudojant.
> jei normaliai daryt, be visokiu figniu su savo pasekmemis, kaip tie tavo
> EQ, tai 5.1-7.1 isdestyt reikia tikrai dideles patalpos + sedet viduri.
> normalu stereo galima pasidaryt zenkliai mazesneje patalpoje ir ne su
> tokiu kalnu problemu, kurios atsiranda darant 5.1 ar pan.

x-fi cmss 3d niekada neprilygs Dolby ar DTS suround formatams. Stereo
niekada neperduos taip gerai, kaip 5.1 sistema žiūrint filmą. Kaip sakant
ausų neabgausi. Kaip pvz., ištrauka iš tos knygos:
"10.6 A REAL CENTER LOUDSPEAKER VERSUS A PHANTOM CENTER
It has long been noted that a phantom center has a sound accuracy problem,
compared to a real center loudspeaker (discussed in Chapter 9). Although
this leads to suspicions of reduced speech intelligibility—and, of course,
altered perceptions of all sounds—it has never been put to a quantitative
test until recently. Shirley et al. (2007) confirmed what seemed to be
inevitable: the substantial comb-filter dip in the frequency response caused
by the acoustical crosstalk results in a significant reduction in speech
intelligibility, compared to a real
center loudspeaker. They were able to relate the measured degradation in
frequency response to a reduced ability to identify both vowels and
consonants. As explained in the previous chapter and shown in Figure 9.7,
the size of the interference dip at 2 kHz is reduced by room reflections,
and so, presumably, would be the degradation in intelligibility. These
experiments were conducted in an ITU-specifi ed normally refl ective room,
so a more serious issue would be with listening environments in which early
refl ections have been eliminated by
absorption, as in many professional recording control rooms. Preserving
early reflections would appear to be a beneficial strategy in this respect."

EQ namų kino atveju, reiškia tiesiog kolonėlių atkalibravimą-pritaikymą prie
esamų patalpos akustinių savybių. Kuo geriau akustiškai bus įrengtas
kambarys, tuo mažiau reiks EQ (equalization) įsikišimo. Primenu, mano
minimas EQ nėra suroundo formatas. Skirk garso-kolonėlių kalibravimą nuo
suroundo formatų! Pasiskaityk bent www.audyssey.com apie multi eq ;)