Tema: Re: durnas klausimas
Autorius: Toxis@ze_yval_place
Data: 2011-06-27 10:16:28
och tu blyn, tamsiaja materija visai pamirshau..
o tai koks visgi tada butu atsakymas i mano kvaila klausima - meno
hipotetinis kosminis laivas paklustu bendram kunu judejimui, ar ishvystes
pakankama greiti (sakykim 50-90% shviesos greichio.. hm, jei shviesos
greitis grubiai yra apie 30k km/sec - tai man uzhtektu 0.1% shviesos
greichio, kad judet greichiau nei zhvaigzhdes sukasi aplink galaktikos
centra - ar eilini kart su matematika prasimechiau?)
Klausimas "ish po" - vojager 1 ir du pasakt interneto juda 15/17 km/sec  -
ka tai reishkia, kad jie net prie geriausiu noru niekad nepasieks kokios
kentauro alfos, ar visgi nera jokio escpe velocity kai kalbam apie .. stop,
radau atsakyma http://www.astronomycafe.net/qadir/q1698.html. Escape
velocity egzistuoja aha -
http://en.wikipedia.org/wiki/Escape_velocity#List_of_escape_velocities

pala, ka tai reishkia? kad voyadzheris jei ir pasieks heliosferos gala - jis
vistiek galu gale sustos ir prades letai "kristi" atgal bo pasak wiki in the
solar system,   the Milky Way's gravity:   ≥ 525 km/s [3]

"polaris" <dtamonis_nospam@takas.lt> wrote in message
PukiS wrote:
> jokiu tu laisvu meninku netampi. traktuok kad  centrine juodoji skyle
> veikia analogiskai kaip saule. nu cia LABAI supaprastintai.

Toks traktavimas čia netinka, net ir supaprastintai. Saulės sistemoje
Saulė sudaro beveik visą masę ir yra absoliučiai gravitaciškai
dominuojanti, tuo tarpu Paukščių Tako centre esančios juodosios skylės
masė yra niekingi 4 mln. Saulės masių, kas sudaro tik 1/50000 dalį visos
Galaktikos masės. Žvaigždžių sukimasis yra gana įdomus, nes beveik
visoje galaktikoje jos skrieja beveik vienodu greičiu (linijiniu, ne
kampiniu). Faktiškai tai yra labai rimta prielaida sugalvoti tokį
dalyką, kaip tamsioji medžiaga. Iš wiki:

As is typical for many galaxies, the distribution of mass in the Milky
Way galaxy is such that the orbital speed of most stars in the galaxy
does not depend strongly on its distance from the center. Away from the
central bulge or outer rim, the typical stellar velocity is between 210
and 240 km/s.[50] Hence the orbital period of the typical star is
directly proportional only to the length of the path traveled. This is
unlike the situation within the Solar System, where two-body
gravitational dynamics dominate and different orbits are expected to
have significantly different velocities associated with them. This
difference is one of the major pieces of evidence for the existence of
dark matter.