Tema: Re: Tycho supernova rentgene
Autorius: polaris
Data: 2011-03-28 14:08:00
Toxis@ze_yval_place wrote:

> (zhinau, labiau klaidingo zhodzhio aprashyt supernovai matyt sunku rast,
> bo ko jau ko, o garsa supernovose galima rast tik holivude, ale jis man

Pas mumi aišku garso nesigirdės, ale pačioj kolapsuojančioj žvaigždėj
garso bangos gal netgi išvis yra lemiamas faktorius, dėl ko ta supernova
apskritai įvyksta (o ne, pavyzdžiui, tiesiog susminga viskas į juodąją
skylę arba neutroninę žvaigždę, o visa energija iškeliauja kartu su
neutrinais). Ir taip jau neutrinai 99% energijos nusineša :)

> uzh betelgeuse.. Beja visa laik norejau paklaust - 12x toliau, bet 100x
> smagesnis poksht - reishkia ji teorishkai atrodys didesne plika akim, ar
> mano matematika kurtais gausiai neteisingai veikia?

To paties šviesio objektas, nutolęs dvigubai, atrodys 4x silpnesnis -
kvadratinė proporcija. Taigi pagal duotus skaičius turėtų būt apylygiai,
netgi kiek silpniau (turėtų būti 12^2=144 kartus smagesnis pokšt).