Tema: Re: kas labiau eye friendly - LCD ar plasma
Autorius: Mazgiukas
Data: 2009-01-21 20:31:36
Edvinas rašė:

> Mano dukrai po 15-20 minučių CRT žiūrėjimo pradėdavo ašaroti akys. Su
> LCD (kompo) tas pats.

Esu 95% tikras, kad dėl pamėgtųjų nenormalių rezoliucijų naudojimo.
19 metų prie kompų trinuosi – išgyventa su daugybe CRT, kiek mažiau LCD
monitorių – iš patirties – visada akis nežmoniškai vargina nenormalios,
bet kažkodėl žmonių baisiai mėgiamos rezoliucijos. Kaip nebūtų keista,
jos tikrai dažnai matosi labai ryškiai, bet per keliolika minučių atrodo
kad akys išvarvės.
Kitas dalykas: kompiuterio monitoriaus lyginti su televizijos ar video
žiūrėjimu nėra korektiška. Žiūrint kompiuterį akys fiksuoja žvilgsnį,
suretėja mirksėjimas, sausėja akys, dėl sausumo jos ima perštėti ir
ašaroti. Žiūrint televiziją tokio efekto nėra, ar jis bent gerokai
retesnis. Be to televiziją/video paprastai žiūrime didesniu atstumu nei
kompiuterio monitorių – t.y. akis fokusuoja ir akomoduoja žvilgsniui
daugiau panašiam į tolį, nei kompiuteryje.

 Žiūrint į plazminį tokio efekto nepastebėjom.

Placebas.

> neturėtų turėti, CRT juk elektronų srauto kryptį reguliuoja galingas
> elektromagnetas.

Ir aukšta įtampa. Niekad nenagrinėjau LCD schemų. Bet tuose rodos ir
tokių aukštų įtampų nebūna. Plazmose gal.