Tema: Re: kiek galima tureti santaupu?
Autorius: ManXP
Data: 2015-01-13 12:29:27
Metodikos yra, ir labai konkrecios. Kai tikrino VMI, vienas is klausimu
buvo - kiek santaupu ne banke turejote XX metu XX diena? Ir tada palygino
mano atsakyma su savo skaiciavimais (pagal ka tiksliai skaiciuoja -
nezinau). Ir tas ju skaciavimas yra ne abstrakti suma (pvz "apie 1000 LT"),
o labai konkretus skaicius litu tikslumu.

On 2015-01-12 19:31, marijonas wrote:
> ar yra kazkokia metodika, pagal kuria galima paskaiciuoti, kiek galima
> tureti santaupu, kad VMI butu OK?
> pvz ar gali tureti tiek, kiek uzdirbai per visa gyvenima? ar pvz. 50
> proc. uzdirbtu?

Metodikų nėra, yra vienkartinis gyventojų turto deklaravimas. Kilus
įtarimams, jog tu disponuoji neaišku iš kur gautais finansais ar kitu
turtu, sulyginama tavo turto pokyčių dinamika tavo pajamų fone ir matoma
ar viskas yra OK. Nes draudžiama ne turtingu būti, o neteisėtai praturtėti.

http://www3.lrs.lt/pls/inter3/oldsearch.preps2?Condition1=229572&Condition2=

4 straipsnis. Turto deklaracijos pateikimas

1. Nuolatinis Lietuvos gyventojas iki 2005 m. gegužės 1 d. privalo
pateikti mokesčio administratoriui turto deklaraciją (toliau – deklaracija).

2. Jeigu nuolatinis Lietuvos gyventojas šio Įstatymo nustatyta tvarka
turto nedeklaravo, šiuo turtu negali būti pagrindžiami kito turto
įsigijimo šaltiniai.

3. Vietos mokesčio administratorius Mokesčių administravimo įstatymo
nustatyta tvarka turi teisę duoti gyventojui privalomą vykdyti nurodymą
pagrįsti deklaruoto turto (išskyrus turtą, kurio įsigijimo šaltinius
nuolatinis Lietuvos gyventojas jau buvo pagrindęs deklaruodamas šį turtą
pagal kitus teisės aktus) įsigijimo šaltinius.

O tiems, kas iki 2005 m. dar buvo nepilnamečiai ar moksleiviai ir
dieninio skyriaus studentai, reikia žiūrėti čia:

http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=462237

2 straipsnis. Turtą deklaruojantys gyventojai

26) šio Įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje nurodytą turtą turintys sulaukę
18 metų nuolatiniai Lietuvos gyventojai, taip pat sulaukę 18 metų ir
vyresni asmenys, Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės
padėties“ nustatyta tvarka įgiję teisę nuolat gyventi Lietuvoje;