Tema: Re: daline nuosavybe - galimos problemos?
Autorius: Laurynas
Data: 2012-05-08 18:17:28
CK 6.394 straipsnis.Teisės į žemės sklypą
1. Pagal pastato, įrenginio ar kitokio nekilnojamojo daikto
pirkimo–pardavimo sutartį pirkėjui kartu su nuosavybės teise į tą daiktą
pardavėjas perduoda ir šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytos teises į tą
žemės sklypo dalį, kurią tas daiktas užima ir kuri būtina jam naudoti pagal
paskirtį.
2. Jeigu pardavėjas yra žemės sklypo, kuriame yra parduodamas nekilnojamasis
daiktas, savininkas, tai pirkėjui perduodama nuosavybės teisė į tą žemės
sklypą arba žemės nuomos ar užstatymo teisė, atsižvelgiant į tai, ką numato
sutartis. Sutartis, kurioje neaptartos pirkėjo teisės į žemės sklypą, negali
būti notaro tvirtinama, o jeigu patvirtinta, – yra negaliojanti

Žemės įstatymas
1. Asmenys turi pirmumo teisę pirkti privačią žemę, kurią užima nuosavybės
teise jiems priklausantys statiniai ir įrenginiai, taip pat žemę, būtiną
naudoti šiems objektams pagal paskirtį, ta kaina, kuria ji parduodama, ir
kitomis vienodomis sąlygomis, išskyrus atvejus, kai žemė parduodama iš
viešųjų varžytynių.

> Kaip praktikoje sprendziama situacija, kai zeme yra kito savininko, nei
> namo kuris stovi ant tos zemes? Privalo atsirasti servitutai, kokie jie -
> privalomas tik priejimo keliukas (pvz 1 metro plocio aplink nama ir iki
> jo), ar reikia uztikrinti ir masinai privaziuoti keliuko? Ar cia jau
> irodinejimo reikalas kiek reikia servituto?

įrodinėjimo

> Kiek zinau namo atveju, tai jei butinas remontas - tai turi mesti visi
> benrdasavininkai, jei pagerinimas tai neprivalo kiti prisideti. Suprantu,
> kad butinas ar nebutinas remontas yra irodinejimo reikalas, bet imant
> situacija, kai inidividualus namas yra nepergeriausios bukles, bet pvz
> stogas nebega, durys uzsidaro, langai neiskrite, sienos nevirsta ar yra
> kokie rimtesni svertai, kad priverstu mane mestis ant remonto jei man
> priklauso maziau nei puse to namo?

kas turima omenyje, "svertai"?