Tema: Re: Paveldejimas
Autorius: Johnas
Data: 2009-02-27 14:32:53
Yra galimybė gauti 1/2 to, kas priklausytų, jei būtų paveldima pagal įstatymą.
Bet tik tuo atveju, jei asmuo reikalinga išlaikymo. Mano manymu, vaikai iki 16 metų išties reikalingi išlaikymo.
Taigi, testamentu gali palikti kad ir bažnyčiai ar valstybei, bet jei sutuoktiniui ar (ir) vaikui reikalingas išlaikymas - teismas privalės priteisti ir jiems ne daugiau 1/2 to, kas jiem priklausytų, jei testamento nebūtų.

Jei testamentu paliekama dalis yra NEmažesnė už 1/2 priklausančią paveldint pagal įstatymą, tada ši taisyklė nėra taikoma (papildomai nieko negausi).

Reziumuojant - sutuoktinis ir bet kuris vaikas gali pretenduoti į 0.5 to, ką aš paskaičiavau anksčiau. Tai ir bus ta "privaloma minimali dalis".
Čia kad tėtušis gražiai kaimynei nepaliktų viso savo turto, vaikus palikdamas ant ledo.