Tema: Re: IV; Sodra ir VMI cirkai ir detektyvai
Autorius: Laimis
Data: 2011-07-01 14:00:41
ejs rašė:

> jei leidžiamais atskaitymais priimi 30% pajamų, PSD ir VSD atmesti
> negali (jie yra įskaičiuoti į 30%), bet jei skaičiuoji realias sąnaudas,
> PSD ir VSD trauki į leidžiamus atskaitymus. Kadangi SODRA nežino kokiu
> būdu VMI deklaruotos sąnaudos, ji skaičiuoja taip, kaip jai labiau
> apsimoka.

Tai juk paradoksas tame, kad apmokestinamosios pajamos (V10)
pripažįstamos ir VMI ir Sodros ir nėra jokio skirtumo, kaip aš
apskaičiuoju (kokią formulę taikydamas) šią sumą (ar atėmęs 30%, ar
pagal faktines išlaidas — leidžiamus atskaitymus).
Aš tą sumą apskaičiuoju (taikydamas leidžiamus atskaitymus) ir
deklaruoju ir ją galiu pagrįsti arba ne.

Jei Sodra kvestionuoja mano apskaičiuotą V10 sumą (jos pagrįstumą), tai
ji turėtų reikalauti ją pagrįsti, tikrinti (ar neįtraukiau VSD ir PSD),
o ne iš lemputės pasiskaičiuoti pati.
Sodra juk _niekaip_ _nežino_ ar aš apskaičiavęs ir deklaravęs IV
apmokestinamąją sumą, t.y. taikydamas leidžiamus atskaitymus turiu jų
(t.y. faktinių išlaidų) pagrindimus ir ar aš apskaičiuodamas įtraukiau
VSD/PSD įmokas.
Kyla natūralus klausimas/teiginys, kad Sodra tiesiog NEGALI pati
apskaičiuoti mano VSD mokesčio, nes ji neturi mano išlaidų pagrindimo,
t.y. ji neturi jokių faktinių duomenų apie mano išlaidas, o kiek
supratau, tai ji negauna ir V7 langelio (leidžiami atskaitymai) duomenų
iš VMI.

Jei konkrečiu atveju, tai taikiau 30% einamųjų metų leidžiamų atskaitymų
būdą IR, iš praeitų metų, kaip man šviečia pagal konkretų VMI išaiškinimą:
http://mic.vmi.lt/documentpublicone.do?id=1000078286

turėjau teisę perkelti į kitų metų leidžiamus atskaitymus sumokėtą VSD.

TAIP, čia gali būti teisinis kabliukas, tą pilnai suvokiu, BET net jei
Sodrai akivaizdu (nes nesueina galai), kad aš taikiau ne 30% išlaidų
nurašymo būdą, o tada jau faktinių išlaidų pagrindimo būdą, ji negali
žinoti ar aš apskaičiuodamas V10 sumą įtraukiau VSD/PSD ir apskritai ką
aš įtraukiau į leidžiamus atskaitymus.

Šiaip gera mintis, užvedei ant takelio. Jau įtariu, kad Sodra bando
atbulai pasiskaičiuoti mano pajamas ir mokėtiną VSD, teturėdama V10
skaičių ir manydama, kad į jį jau įtrauktas mokėtinas VSD/PSD. Dabar jau
galva nebeišneša ar tai apskritai įmanoma, jei ji neturi mano deklaruotų
išlaidų sumos. Bet kokiu atveju man atrodo neleistina ir  kvaila, kad
Sodra neatskleidžia ir nesiteikia pagrįsti, kaip jie apskaičiuoja
mokėtiną VSD.

> IMHO, _nusiunti_ SODRAI pranešimą apie deklaruotas sumas, sumokėtas
> įmokas, sąnaudų apskaitos būdą ir jie turėtų atsikabinti.

Atsikabinti ji nebegali, nes jau išsiuntė mokėjimo reikalavimą bankui.
Žiūrėsim.