Tema: Re: 000 Lt uždirbusi jauna mama pripažinta
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2010-10-19 08:32:41
Sorry, įsiterpsiu.
Jei vis dar diskutuojate apie išmokas mamoms, ir klausiate, kodėl ši išmoka turėtų būti vadinama "pašalpa", o ne kaip kitaip - pakomentuosiu.

Tarkim, yra Sodros draudimas tipo "laikinas nedarbingumas dėl ligos". Dirbantieji moka kažkokią dalį pinigų įmokomis, ir jie yra apdraudžiami nelaimės atveju (jei susirgs - gaus kažkiek draudiminių išmokų nedarbingumo laikotarpiu). Visa bet kokio draudimo esmė glūdi principe "man taip neatsitiks, nes aš to nesiekiu, bet jeigu VDRUG NETYČIA - tada man reiks pagalbos".

Dabar palyginam, kas gaunasi su "gimdymu". Ar vaikučio pagimdymas yra kažkoks "draudiminis" įvykis? Čia tipo kažkokia NELAIMĖ, kurios paprastai žmonės nesiekia? Tipo, mokame įmokas draudimui nuo nelaimingo pastojimo, kad gautumėm išmokas įvykus draudinimiam įvykiui? Bullshit. Čia elementari valstybės skatinimo priemonė - pašalpa, o ne draudimo išmokos.

Analogiškai, jei turite bakūžę (kainuoja kokia 10 000 Lt), apdraudžiate nuo gaisro, bet išmokas jums skaičiuos nuo bulvių kiekio rūsyje (viena bulvė - 50 000 Lt išmoka gaisro atveju) - tai negi nenorėtumėt nusipirkti bulvių maišo, atsivežti draudimo agento (kad suskaičiuotų bulves), o kitą dieną - padegti savo bakūžės? Ir tai, padegimas - tai visgi šiokia tokia nelaimė, o čia pastojimas - tai DŽIAUGSMAS, o ne nelaimė. :))))

Todėl ir turi būti kažkokia išmoka (kaip vienkartinė gimdymo pašalpa), o ne "draudimas".

J.