Tema: Re: ekologiskas karpis maximoje ir kiti ekelogiskumai
Autorius: Dautarte
Data: 2010-09-06 18:28:20
Produktas yra tuomet ekologiskas, kai turi atitinkama sertifikata (reikia
prasyti, kad pardavejas parodytu), kitaip negalima vadinti ekologisku. Visos
ekologiskumo salygos yra surasytos atitinkamose direktyvose ir istatymose.
Yra dar tokia kategorija kaip tradiciniai produktai (nezinau, ar terminas
jau pasieke Lietuva ir ar lietuviai supranta skirtuma), kai viskas gaminama
be jokiu keistu priedu a la kaip pas mociute kaime, bet pvz. zaliavu kilme
nera nustatyta.

Produktus galima paskirstyti i 3 grupes:
1. Ekologiski. Ekologiska desra pagal istatyma turi buti pagaminta is
ekologiskos mesos (su sertifikatu) ir pagal ekologiskas proceduras t.y. be
jokiu ten "E", skystu dumu ir pan. brudo.
2. Tradiciniai. Tradicine desra negauna jokio sertifikato, nes pagaminta tik
pagal ekologiskas proceduras t.y. be keistu chem. priedu ir t.t., bet mesa
neturejo ekologisko sertifikato t.y. kiaule laisvai galejo buti seriama
gormonais ir velnias zino kokiais pasarais.
3. Visi kiti produktai.

Ziurint i itaka zmogaus sveikatai, turbut is karto aisku, kokios desros
noretusi. Ziurint i kaina, zinome, ka dauguma zmoniu perka ir kas yra
parduodama parduotuvese.

Didziausia problema slupi tame, kad zmones nesupranta skirtumo, vis dar
pernelyg mazai domisi tuo, ka valgo, kurie produktai gali buti pavadinti
ekologiskais ir nereikalauja to ekologiskumo patvirtinimo. O pardavejai del
noro pasipelniti arba del nemoksiskumo, o dazniausiai del abeju priezasciu
meluoja pirkejams, kad ekologiska. O tie patys pirkejai nepraso sertifikato,
netikrina, o po to stebisi, kad belekoks produktas vadinamas ekologisku...
Jei patys nepradesime "aukleti" gamintoju ir pardaveju, tai musu vaikai net
nezinos, koks yra gero teisingo produkto skonis.

O del kiausiniu tai tie po 7 lt uz 6 vnt turbut "0" buvo, o ne "3". Reikejo
antspauda ant kiausinio patikrinti.

O siaip tai man atrodo, kad grizome i akmens amziu - tuomet maisto paieskos
buvo labai sudetingos ir pavojingos, ir dabar taip yra - kai perskaitysi
visas etiketes, tai paaiskeja, kad nelabai ka galima suvalgyti... :(

"skaitytojas" <arunasz@nospamtakas.lt> wrote in message
| Vakar Mindaugo Maximoje (Vilnius) uzmaciau prekiaujant ekologiskais gyvais
karpiais. Kaina, man rodos, buvo netgi mazenem nei siaip iprastu gyvu
karpiu. Tai ta proga pagalvojau, kad tas ekologiskumo vaikymasis per visas
imanomas maisto prekiu grupes jau pradeda igauti nesveika charakteri. Pvz.
zmona kazkur mate ekologisku melyniu (miskiniu!). Nu kazin kas nustate ju
ekologiskuma, ypac kai jos auga visiskai nepriziurimos miske? Dar, toje
pacioje maximoje pradejo prekiauti ekologiskais kiausiniais po 7lt uz 6vnt
dezute. Panasu, kad ekelogiskumo etikete daznu atveju tampa tiesiog didesnes
kainos, o ne produkto kokybes garantu verslininkams.
| Dar pasvaiciojimas panasia tema. Darzoves visada perkam turguje. Ir siemet
prekiaujama labai dideliais svogunais, praktiskai pas visus be isimties
prekeivius. Na bet zmona rado ten pas tuos "ekelogiskus" prekeivius (yra
pvz. Gelezinkelio turguje tokiu yra) mazu svogunu galvuciu. Tai as jai ir
sakau, o ka jei tie augintojai pripyle chemijos _stabdancios_ augima, kad
stai gautusi patrauklus produktas, uz didele kaina, geidziamas pirkeju. Nes
nu blyn, auginom tuos svogunus pries 10-15 metu kolektyviniame sode, zeme
buvo neypatinga, dregmes kada gaudavo, kada ne, trasu nepylem, na ir jie
tikrai uzaugdavo pakankamai dideli, bent kur kas didesni uz tuos vadinamus
ekologiskuosius.