Tema: Re: kibinu receptelio
Autorius: BigM
Data: 2010-01-22 13:36:56
turiu ketvertą (bent jau tešlų) receptų.

gal kuris ir bus tas tavo pamėgtasis...

====================
kaip tycia turiu vienos karaimes kibinu recepta:

iseina 20 kibinu: mielinei teslai reikes 1 kg miltu, 0.5l pieno, 200 g
margarino, 50 g mieliu, druskos, cukraus, 1 kiausinio ir 1 trynio. O idarui
reikes 1 kg avienos, 2 svogunu ir pipiru.

Piena reikia pasildyti. mieles istrinti su cukrumi ir ismaisyti jau siltame
piene. sudet visus kitus ingredientus, ismaisyt gerai, kai pakils, uzminkyt
tesla ir pastatyt siltai. po to perminkyti.
mesa supjaustyti mazais kubeliais, smulkiai suojaustyti svogunus, ideti
pipiru ir druskos. galima ipilti truputi vandens.
teslos gabaliukus iskocioti 2 mm storio 11-12 cm skersmens pailgais
gabaliukais. suformuot kibina idaryta, vidury ignybt 2 skylutes, patepti
isplaktu kiausiniu ir kepti 30 min.

=====================

Na, del kai kuriu patiekalu kilmes tautos gincijasi, taciau kibinai
negincijamai - karaimu.
Kulinarijos istorikas Pochliobkinas, deja, siuos pyragelius priskiria
lietuviskajai virtuvei.
Manau, lietuviai turi puikia savo virtuve, ir tik apie 250 Lietuvoj
tebegyvenanciu karaimu tradicijas gerbdami, tikrai nesisavins sio puikaus
valgio.
Likimas leme pazinti karaimu seima, taciau pasimokyti is jos kulinariniu
vingrybiu galimybiu kol kas nera - nemazai metu isvyke is Lietuvos.
O patsai Pochliobkinas kibinus moko gaminti taip:

Proporcijos _vienai porcijai_ (zinant valgytoju skaiciu, apskaiciuojamas
reikiamas produktu kiekis):
TESLAI: 70g miltu
               20g sviesto ar margarino
               15 g grietines
               13 g kiausinio
                 1 g cukraus
FARSUI: 100 g neriebios avienos arba kiaulienos
                  15 g svoguno
                  25 g vandens
                  0,5 g cukraus
                  druska ir pipirai - pagal skoni.
Pochliobkinas rekomenduoja mesa malti, taciau zinau, kad karaimai ja
smulkiai pjausto, tego girdeti, kad kai kurios seimininkes smulkiai
pjaustytos mesos mase ismusa, metydamos ja i pjaustymo lenta, pila vandens,
deda smulkiai pjaustytus svogunus, druskina, pipirina, deda megiamu
prieskoniu.
Is teslai skirtu produktu uzminkoma tesla, iskociojama, supjaustoma
kvadratais, dedama idaro, formuojami pyrageliai, teslos krastus sutvirtinant
"virvele". Kibinai gali buti formuojami siule i apacia arba i virsu, taciau
kadangi idaro sultingumui i ji pilama vandens, dazniausiai kepama siule i
virsu, kad susidare sultys neisbegtu.
Kibinai, sudeti i skarda ir aptepti kiausinio tryniu, apie pusvalandi kepami
orkaiteje.

Pati kibinus esu kepusi ir is mielines teslos, ir is taip vadinamos netikros
sluoksniuotos, t.y., kapotos, taciau originaliausia, manau, yra paprastai
uzminkyta trapi tesla.
Idarai taip pat galimi ivairus - mesa, mesa su kopustais, kopustai,
variacijos su grybais, taciau vel gi - tikriausi kazkaip rodos - tik
mesiniai :)
Zinoma, galimos ivairios improvizacijos, - ir jau kaip cia mineta, tesla su
kefyru (jei kam idomu, sakykit, galeciau pasidalinti tikrai universaliu
receptu - taciau tai - senovinis _rusiskas_ receptas, tikrai idomus plataus
panaudojimo galimybem), ir su varske, o ir idaras - su ivairiausia mesa,
taciau gi visa tai - jau nutolimas nuo originalaus recepto, zinoma, kazkuo
vis save pateisinantis - tai avienos ner, tai tesla paprastesne ar
universalesne ar dar kazkas patogaus :)

=====================

kazkada kazhkas shitam groupse buvo imetes toki varianta

(10 porciju arba 20 vnt.)
Teslai:
700gr. miltu
200 gr. sviesto
150 gr. grietines
2 kiausiniai
druskos, truputi cukraus

Idarui:
450gr. avienos/kiaulienos
150 gr. svogunu
prieskoniu, pipiru, druskos, vandens

Grietine su kiausiniais isplakame, sviesta issukame iki purumo. Viska
sumaisome (po truputi beriame miltus, sukame, po to minkome). Tesla
pastatome saltai (2 val.), galima ir ilgiau.
Mesa ir svogunus supjaustome mazais gabaleliais, dedam prieskonius, ipilam
vandens, kad idaras nebutu labai kietas ir sausas.
Atsaldyta tesla sugnaibome i 20 gabaliuku. Tuos gabaliukus iskociojame,
dedame idara ir uzsukame krastus, kaip ant tu pirktiniu. Kibina i skarda
dedame uzraityta puse i virsu, kad neisbegtu sultinys.
Kepame orkaiteje 20-25min. 180 laipsniu-kol paruduos.

Kol kas bandziau tik su malta mesa,bet siaip viskas pavykdavo labai. O.K.!

Skanaus

Siaip maniske tesla siek tiek kitaip daro (grupioke is Traku dave recepta):

1. puse poko miltu (seniau budavo Malsenos zalias pokas, dabar ima ten
kazkoki analoga)
2. puse didelio poko EVE kepimo margarino
3. 1 saukstas grietines
4. ir pilam kefyra
viskas - jokiu kiausiniu, jokiu pastovejimu teslos ir t.t.
Pries dedant i orkaite aisku butinai su plaktu kiausiniu patept kibinus
Visa kita tas pats.