Tema: Re: Q: lasisinis upetakis
Autorius: SMart
Data: 2009-12-29 09:00:28
Seliava (Coregonus albula) irgi priklauso lašišinių genčiai, bet su
mėsos raudonumu nieko bendro neturi. Tas pat upėtakis priklausomai nuo
mitybinės bazės gali būti tiek raudonas tiek baltas savo vidumi
(susidūriau praktiškai, nes upėtakius gaudau jau gerą dvidešimtmetį).

Žuvies mėsa raudonuoja proporcingai suvartojamų mitybai vėžiagyvių
kiekiui (krevetės jūroje, šoniplaukos ir kiti nariuotakojai vabaliukai
upėse). Fermose augintoms žuvis sušeriama reikiama dozė kantaksantino,
kuris mėsai suteikia "sveikos" rausvos spalvos.

Tiek margasis ar vaivorykštinis upėtakis, tiek šlakis, tiek lašiša gali
būti ir balti ir raudoni. Taip pat gali kardinaliai skirtis ir jū
išorės spalva nuo šviesiai sidabrinės (jūroje) iki vos ne juodos (upėje
tamsiu dugnu).