Tema: Re: Ne į temą: Re: Seksas tryse
Autorius: Žvilgsnis
Data: 2011-09-28 19:10:35
> Pavyzdziu. Kokia itaka suvokimui turi parasymas 'pavyzdys', 'pavyzdis',
> 'pavizdis', ar 'pavizdys'. Jokios. Tai kuriems galams tokius atvejus kysti
> i taisykle. Kaip kam girdisi taip tas tegul ir raso. Arba dar geriau -
> ismetam is raidyno raide y ir bent 5proc. lietuviu automatiskai pereis i
> rastingu kategorija.

Mjooo... įdomu, kas programuojant gautųsi, HTML rašant, Flash`ą... „vienodai“
vienaip ar kitaip parašyta. Svarbu todėl, kad keičiasi prasmė ir gyvoje
kalboje. Jau užtenka, kad kai kuriems žodžiams ne tik balsės ilgis, bet ir
kirtis yra reikšmingas. Kaip ir pauzės tarp žodžių ar kablelis legendiniame
multike. Elementariai, tavo vardas ir pavardė... koks skirtumas kaip
parašys... gal bus 10-20 variantų, o su tais variantais LT bus gal
keliasdešimt ar keli šimtai žmonių, kuriems galima pripaišyt „tą patį“ vardą
su pavarde. Netenka naudotis paieška? Bandei kada atsekti giminystės ryšius,
kai žmonės migruoja, neteisingai užrašo pavardes, vardus? Elementariai
ieškant paprastos informacijos vietoje vieno varianto norėtum ieškoti
keliolikos? Ir vistiek atsiras, kas „sukurs“ nenuspėtą variantą :D

Visi tie vienokie ar kitokie standartizavimai ne tuščioje vietoje atsiranda,
įskaitant ir kalbą (tarmes). Čia nerašytume, jei nebūtų vieno naujienų
perdavimo protokolo (nntp), nesuprastume, jei žodžiai reikštų bet ką,
terminai atsiranda taip pat siekiant tikslinti naudojamą kalbą, rašyba taip
pat tuo tikslu. Tai ką matome šiandien, ne tuščioje vietoje atsirado ir turi
savo priežastis.

> Na ir apie 'dali' slepiancia savo nerastiguma. Deja, bet ta dalis yra
> labai didele. Tiksliau kalbant tik labai maza dalis nepapuola i ta dali.
> As gi manau - lietuviskai MOKA (be klaidu) rasyti ir kalbeti tik vienetai.
> Visi mano matyti diktantai apie tai byloja. Pagaliau tai pripazinta
> auksciausiu lygiu. Ir tai yra tragedija. Ne zmogaus. Kalbos. Ji atitruko
> nuo realybes ir tos funkcijos kuria turetu atlikti.

Jei žmogus nesugeba tiksliai komunikuoti, o jam to reikia gyvenime (darbas,
draugai, technika, santykiai su kitais...), tai darosi jo problema. Su tuo
požiūriu žmogui reikėtų gimti tobulai mokant kalbą, nes kokia ji bebūtų, ji
turės taisykles, o jo nesugebėjimas ir nenoras mokytis ir laikytis kalbos
taisyklių atves prie tokios pačios situacijos, kai „kalba kalta“.