Tema: Re: Canon EOS 1000D ir Nikon D40
Autorius: Antanas
Data: 2011-01-15 22:13:34
Labai įdomi diskusija apie fokusavimą.

Turiu 5D ir man lygiai taip pat nepatinka labai arti centro sulipę
taškai. Negi 5DmII skiriasi? Kiek mačiau diagramas, tai analogiškai
atrodo. Reiktų pastebėti, kad tai ir yra FF minusas – APS-C tie patys 9
taškai bus gerokai arčiau kraštų, nes pats vaizdo ieškiklis gerokai
mažesnis.

Fokusavimo būdas labai priklauso nuo situacijos ir nuo įpratimo.
Pavyzdžiui, kai fotografuoju krepšinio varžybas, nėra jokių minčių apie
jokius perkomponavus. Nėra net minčių apie pusinį mygtuko paspaudimą –
nusitaikai, sulauki momento ir spaudi iki galo (žinoma, reikia greitai
fokusuojančio objektyvo). O kalbant apie fokusavimo greitį, labai
nusivyliau Nikonu D90 su 18-105. Po 5D to Nikon žaisliuko tikrai
nenorėčiau. Jame netgi neina parinkti AF taško neinant į meniu (taip,
žinau, kad ten yra fn mygtukas, kurį galima užprogramuoti, apie jį
nekalbu). O jau fokusavimo greitis... Tiesą sakant, pirmą kartą taip
lėtai fokusuojantį aparatą į rankas paėmiau. :) Aš jau maniau, kad mano
50 1.8 yra lėtas, bet kai jį vel paėmiau į rankas, vėl prisiminiau, kas
yra automatinis fokusavimas. Nepykit Nikonistai :)) Man tikrai kilo
klausimas, ar kokia nevykusi kopija pasitaikė, ar čia prekės ženklas
kaltas...

Perkomponavimas sufokusavus atima laiko ir nelabai tinka judantiems
objektams. Kai kas minėjo, kad prie labai siauro DOF perkomponavimas
garantuoja prašovimą. Nebūčiau toks užtikrintas. Be abejo, aparato
kraipymas prie tikslumo neprisideda, bet jeigu nedarai nereikalingų
judesių, gerų rezultatų galima pasiekti prie gana siauro DOFo. Reikia
pastebėti, kad dažnai paprasčiausiai nebūna kitos išeities, kai norima
vieta paprasčiausiai nėra padengta AF tašku (minėtasis 5D pavyzdys, nors
nereikia vien juo apsiriboti). Rinktis artimiausią tašką? Vėlgi galima
pasakyti tą patį argumentą – tikslumas. Šalia esantis objektas (kurį
padengia AF taškas) tikrai nebus tuo pačiu atstumu, kaip tas objektas, į
kurį nori taikytis (bet kuris nėra padengtas AF taško). Tokiu atveju
teigčiau, kad perkomponavimas netgi tikslesnis. Lai ten sujuda ta
rankelė kelis milimetrus, bet jau žinai, tikrai sufokusavai į tai, į ką
nori.

Gal būsiu kiek šališkas, bet manau, kad 1000D tikrai geresnis
pasirinkimas. Dar vienas nepaminėtas dalykas – 40D buvo sukuras 2006
metais, o 1000D – 2008. O technologija sparčiai keičiasi ir 2 metai yra
nemažai. Turint tai galvoje, taip pat turint galvoje 3 fokusavimo taškus
ir įskaitant mano patirtį su D90, net neabejoju, kad D40 fokusavimas
visais įmanomais aspektais bus prastesnis ir lėtesnis už 1000D. Nepykit
Nikonistai. Gal ir klystu, bet esu gana tikras.

Tai tiek :)