Tema: Re: Siuntimas, paypal ir pan.
Autorius: Virginijus
Data: 2011-05-24 08:36:45
Man buvo tokia patirtis su DHL ir muitine.
 Pirkau elektronikos dalį iš Atmel. Atsiuntė ją greitai per DHL iš Malaizijos. Paskambino kažkokia moteriškė (kaip vėliau paaiškėjo - muitinės tarpininkė) ir pasakė, kad yra gauta siunta, kurią reikia deklaruoti muitinėje. Deklaruoti galima pačiam, arba tai gali padaryti muitinės tarpininkai (ji pati). Tą paslauga kainuoja 100 Lt ir dar 45 lt DHL'ui už siuntiniuo saugojima ar kažką. Nusprendžiau, sutaupyti ir pasakiau, kad deklaruosiu pats. Paskambinau i DHL, pasakiau, kad deklaruot noriu pats. Jie sako gerai, paruošime dokumentus ir paskambinsime. Paskambino po poros valandų. Nuvažiavau, pasiėmiau dokumentus, sumokėjau 45 Lt (30 Lt už  saugojimą ir 15 Lt už dokumentų paruošimą). Tas paruošimas, tai padarytos invoisų ir dar kažkokių jų vidinių dokumentų kopijos.
Tada nuvažiavau į muitinę, sakau noriu deklaruot. Sako, paprašyk muitinės tarpininkų, kad užpildytų deklaraciją... Na, aš ir pats galėčiau užpildyti, jei būtu kokie nors aiškūs blankai ir instrukcijos. Bet tokių nėra, tai beliko prašyt tarpininku - ten jų muitinėj yra daug. Moteriškė kompu užpildė deklaracija, apskaičiavo PVM. Už tai sumokėjau 60 Lt (į rankas be jokio dokumento!!!. Manau tarpininkai taip uždarbiauja). Tada viska atidaviau muitinei, jie išrašė dar vieną dokumentą, su kuriuo turėjau eiti į aerouostę esantį Medicinos banką ir sumokėti PVM už ta siuntinį (muito nebuvo). PVM'as buvo 55 Lt, bankas už mokesčio paėmimą dar 10 Lt sau pasiėmė.
Sumokėjęs vėl grįžau į muitinę, tan pabaigė pildyt popierius, tada su jais vėl keliavau į DHL ir pasiėmiau savo siuntinį.
Viskas kainavo: 30 + 15 + 60 + 55 + 10 = 165 Lt. Pirktos detalės ir siuntimo vertė buvo 89 USD. Sugaišau viskam apie 4 val. Jei būčiau iš pat pradžių palikęs viską tvarkyti muitinės tarpininkui, bučiau vietoj 60 Lt sumokėjęs 100 ir sutaupęs laiko bei benzino važiavimui į DHL ir muitinę. Užtat dabar žinau visą procesą:)

Virginijus