Tema: Re: ar kam yra teke geigerio skaitikli konstruotis?
Autorius: Laimis
Data: 2011-04-03 02:01:44
Levas rašė:
> Gal zinai kas per cholera buvo radiacijos saltinis pas tuos civilines
> saugos matuoklius? Kur sumontuotas ant metalinio cilindro ir patenka
> i detektoriu pasukus. Ir koks ten spinduliavimas (koks mazdaug
> lygis)? Nes viena toki neaisku detektoriu tikrinom, tai buityje jis
> nieko nemirksejo, gal vienas pirstelimas per kelias minutes, o nuo to
> saltinio detektorius uzsikauke iki istisinio cypimo.

Beta šaltinis, pagal viską. Stroncis ten. Gal koks Б-8?
Aktyvumai nedideli (10^4-10^5 Bq), korpuse tikrai saugus, tačiau
išardytas ir papiltas į gabalus, dulkes...
(stroncis organizme pakeičia kalcį...)

http://www.koipkro.kostroma.ru/koiro/RSMO/DocLib66/%D0%A3%D1%87%D0%B5%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0%20%D0%B2%D0%BE%D0%B9%D1%81%D0%BA%20%D0%A0%D0%A5%D0%91%D0%97/%D0%93%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0%2015.doc

Man irgi toks susijęs klausimas iškilo. Prieš kokius 15 m esu ardęs
kažkokį sovietinį detektuojantį bloką. Kokių 6-8+ cm skersmens ir 15-20+
cm ilgio cilindro formos; gal jau ir koks naujesnis, nes jau lyg ir
keletas auksinių 133/134 mikroschemų ten kažką veikė. Jutiklis vienas ar
du; vienas jų tikrai kažkoks СИ* (trumpesnis už СБМ-20), o kartu
susimasčiau iš kur gi aš turiu ir patį СБМ-20; turbūt jų ten buvo 2.

Taigi, to cilindro viduje buvo lyg ir stacionarus (nepamenu, kad kas
nors mechaniškai sukiotųsi ar jungtųsi) kontrolinis alfa ar beta
šaltinis su laidais (!).
Lyg ir be jokių ženkliukų „radioaktyvu“. Seniau lyg ir buvau
išsiaiškinęs kas tai per daiktas (buvo ir knygutė/pasas), tačiau dabar
nors tu ką nebeprisimenu ir apgraibomis nieko apčiuopiamo ta tema
(elektrinis alfa/beta emiteris) neberandu.
Atsimenu, kad tą kelių centimetrų skersmens lyg ir apiplastmasintą
daikčiuką kažkur buityje nukišau, o dabar vėl parūpo ar tai (pakankamai)
nepavojinga ir kas ten per medžiaga/principas, galų gale.
Gal kas pagal aprašymą galėtų paminėti bent jau panašių blokų
pavadinimus? Turėtų būti pramoninės paskirties; sovietmečiu turbūt buvo
naudojami ten, kur darydavo kokią gama defektoskopiją (metalų/suvirinimo
tyrimo laboratorijoje ar pan.)