Tema: Re: Svedijoje - Defliacija
Autorius: RaR
Data: 2014-04-24 10:37:32
Nieko čia nereikia orientuotis - nei į eksportą, nei į vidinę rinką -
kiek reikia, tiek prekiauji. Natūralu, kad mažesnė šalis su mažesne
vidine rinka arba šalis, kuriai trūksta kai kurių plačiai vartojamų
gamtinių išteklių, prekiauja daugiau. Be valdžios kišimosi prekyba
ilguoju laikotarpiu būna subalansuota, nes nepardavęs neturėsi už ką
pirkti, o nieko neperkant už parduotus pinigus, jų kaupimas ilgainiui
neteks prasmės. Valstybė gali bandyti gyventi iš paskolų ir pašalpų ir
taip importuoti daugiau ne eksportuoja, bet tuomet šalies ekonomika
veikia mažesniu pajėgumu nei vartoja, o kažkada tos paskolos ir pašalpos
užsirauks. Valstybė gali bandyti kaupti kitų šalių skolas, tuomet
ekonomika veika didesniu pajėgumu nei vartoja, bet kažkada tų skolų
prisikaups tiek, kad reikės galvoti ką su jomis daryti, nes jeigu jų
nepanaudosi importui, būsi nemokamai šelpęs kitas šalis.

p.s. Įdomu, o koks vidutinis algos santykis Lietuvoje ir Turkijoje buvo
kokiais 1990?