Tema: Skaitytojų jusi drusi. Priešpaskutinė savaitė
Autorius: Noė
Data: 2012-07-17 08:59:38

Labučiai. O jergutėliau, iki ko nusiritote - iki Drevermano! Juk pakanka
perskaityti kad ir to paties Beresnevičiaus bent keletą minčių, kad
suprastum, kokį grybą pjauna tasis  Drevermanas. Pakanka teiginių, kad
jis nepripažįsta popiežiaus, Bažnyčios dorovinio mokslo, tvirtinimo,
kad celibatas pagrįstas neurotiniu faktorium, kad Jėzui būtų
nereikalinga tokia Bažnyčia" - visa tai prieštarauja Raštui!
Drevermanas visiškai nepažįsta Dievo!  Apskritai jis nuvažiuoja į
lankas, o drauge  - ir mūsų laumė laumužė: "Trumpai tariant, jis sako,
kad į Biblijoje aprašomus įvykius reikia žiūrėti ne kaip į
istorinius, o kaip į mūsų sieloje vykstančius. Tai ta prasmė taip
smarkiai perkelta, kad virsta visiškai kitu supratimu. Ir tada tampa net
neesminiu klausimas, yra Dievas ar jo nėra." Ką čia bepridursi...  Dievo
žodis yra universalus, jis apima ne tik mūsų laiką/istoriją,
materialųjį pasaulį, bet ir sielą bei dvasią. Štai ką aš tau laume
pasakysiu: tiksliausiai ir geriausiai tikrovę pažįsta tas, kas palaiko
ryšį su Dievu, kas nuolat su Juo tariasi, stengiasi gyventi pagal Jo
valią, - radikaliai kalbant, žmogaus vertė priklauso nuo  ryšio su
Dievu, kad ir kaip jūsų liberaliai klausai tai nemaloniai skambėtų.
Sakei, laume, kad tvirtinimas, jog tikinčiojo gyvenimas sunkesnis, yra
lėkštas. Kaip čia pasakius. Pats Jėzus kalbėjo: "Mano jungas saldus,
mano našta lengva". Išeitų, kad besikliaunančiam Dievu gyvenimas yra
lengvas - gyvenk pasišvilpdamas. Nežinau, man rodos vis dėlto, kad
tikinčiajam sunkiau (sakau iš savo patirties) - vien dėl to, kad labai
nelengva kliautis Dievo pagalba. Juk jis sakė: turėtumėte tikėjimą
kaip garstyčios grūdelį, kalnus kilnotumėte. Deja, bent aš
negirdėjau, kad šitai kam nors būtų lengvai pavykę. Šiaip iš savo
patirties pasakysiu, kad kol Dievas nešė ant rankų, tol viskas buvo
lengva, miela, gražu. Bet kai pradedi eiti pats, kai ištinka
(neišvengiamai!) nelaimės (iš čia ir mintis, kad Dievas su žmogumi
kartais kalba per ligas - savaime suprantama, - juk nori apvalyti,
nuskaistinti žmogaus dūšią, o tai visada skausminga), negana to, kai
pradedi melstis už kitus ir užsiverti jų naštą - juk pasakyta -
nešiokite vieni kitų naštas, nesvarbu - malda ar darbais, reikia ir tuo,
ir anuo (čia aš nebūtinai apie save) - nesaldu, nesaldu... Prisimenu
laikus, kai gyvenau netikėdama - Dieve  mano, niekas nerūpėjo, santykiai
buvo plokšti ir horizontalūs - kiti-aš, galų gale jei Dievo nėra, juk
galima daryti viską! Jūs tą patys žinote. Kokia prasmė gyventi? Dėl
kitų? Kuriems galams? Dėl meilės? Kaip jūs galite mylėti būdami
savanaudžiai egoistai? Kaip jūs sužinote, kas yra tikroji meilė? Kaip
jūs surandate atskaitos tašką? Ar tik ne save juo laikote? Štai ir
Drevermano kliedesiai - esą neesminis dalykas, yra Dievas, ar nėra...
Gražiau nepasakysi.


-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20030