Tema: Skaitytojų užu pužu. Priešpriešpaskutinė savaitė
Autorius: laumė cėcei
Data: 2012-07-16 13:16:09

Man labai patiko tokio E. Drevermano mintys apie tai, kaip reikia suprasti
Bibliją. Įdedu čia gabaliuką iš straipsnio, kuris Drevermaną iš
esmės laiko eretiku, bet, regis, pristato jį teisingai: 
Eugenas Drevermanas ir giluminis psichologinis aiškinimas
Giluminį psichologinį aiškinimą, kurio pagrindai egzistuoja jau
daugiau kaip 30 metų, reprezentuoja katalikų teologas Eugenas Drevermanas
(Eugen Drewermann). [Šis mokslininkas dėl savo labai kritinių
pasisakymų prieš Bažnyčią prarado teisę dėstyti Paderborno
universitete. Tačiau dėl daugelio savo knygų ir gausių paskaitų,
paskutiniais metais įgijo didelį populiarumą ir tapo įtakingu.]
Giluminis psichologinis aiškinimas neišsiskiria savo „stebuklingumu,
mitologija, legendiškumu, pasakiškumu“ (E. Drevermanas) kaip yra su
istoriniu kritinio Rašto traktavimu. Jis nori tapti naudingu
šiandieniniam žmogui padarydamas biblinius įvykius „matomais sielos
gilumoje“. Biblija turi būti aiškinama taip, kad skatintų žmones
prasibrauti iki giliausių savo sielos gelmių ir įgyti „pagrindinę
religingumo patirtį“. Tik taip pasiekiamas pažinimo
„vienalaikiškumas“ biblinių įvykių atžvilgiu, tik taip Biblija
šiandien dar gali kai ką pasakyti žmogui. „Dievas niekaip kitaip
nekalba mums, kaip tik sielos kalba“ (E. Drevermanas). Tendencija yra
aiški: sielai ir jos simboliams tapus centru, į išorę yra žiūrima
rimtai tik tiek, kiek ji gali būti suprasta kaip vidinės tiesos
išraiška. Biblinė istorija tik tuomet yra svarbi, kada joje
išreiškiamos simbolinės tiesos, esančios ir žmogaus sieloje. Nes anot
Drevermano, žmogaus psichika „nėra nukritusi iš dangaus, o yra
evoliucijos rezultatas“. Taigi Biblijos tekstai nėra svarbūs pažodine
reikšme, bet tik perkeltine kaip „prototipiniai sielos simboliai“. 

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20001