Tema: Re: Dėl pirties gultų
Autorius: pablas
Data: 2009-08-03 14:18:12
  > Esmė ta, kad veiksmas pirtyje nuo jos, kaip įrenginio, funkcijos,
nepriklauso.

Priklauso.Dar ir kaip. Palyginkim dvi pirtis: viena "saunos" tipo, su
dvieju lygiu gultais (virsutinis pagal saunos "klasika" 110 cm nuo lubu,
t.y.90-135 cm nuo grindu)ir konvekcine krosnele su 20 kg atviru akmenu.
Kita - su patogiais vanojimui gultais (t.y. 75 cm nuo grindu ir 80-90 cm
plocio) ir krosnele, kurioj akmenys uzdari, o korpusas nera karstas
(40-70 laipsniu).Pvz., Harvia forte.
  Pirmojoje vanotis nepatogu, garas sausas ir nestabilus, akmenys
greitai atsala, garas gaunamas nuo gelezies, pirtininko pastangos
daugiausiai nukreiptos pakenciamam klimatui palaikyti.
  Antrojoj geras klimatas gaunasi jau savaime, o visa aplinka leidzia
patogiai atlikti visas pirtinimosi proceduras.
  Kitas dalykas - praktika.Joks zmogus, megstantis pirti, nestatys
saunos. O saunas statosi dazniausiai del reprezentacijos, verslo
(pvz., viesbuciai) ar vietos pagerti.

Dar del termometru. Saunos krosneles specialiai sukurtos tam, kad
kaitintu ora. Pirties krosnis padaryta taip, kad ikaitintu akmenis.
Tai ko gero pagrindinis skirtumas tarp pirties ir saunos.