Tema: Re: Dėl pirties gultų
Autorius: ShowmanaZ
Data: 2009-08-02 22:17:25
matai, tu suplaki į vieną krūvą du dalykus, objektą (pirtis kaip patalpa) ir veiksmą (pirtis kaip pirtinimasis, pėrimasis). Tikrai taip, toli gražu ne visi moka pirtyje praleistą išnaudot maksimaliai, su visom priklausančiom procedūrom, dauguma tiesiog užeina, pasikaitina, o procedūros apsiriboja alaus ar degtinės maukimu :)
Esmė ta, kad veiksmas pirtyje nuo jos, kaip įrenginio, funkcijos, nepriklauso. Jokio skirtumo ar ji yra paprastai įrengta, ar iškalta kedru, ką darys žmonės jos viduje priklauso tik nuo tų žmonių.
Čia yra ir kitas momentas. Pirtis turėtų būt įrengta išmanant. Tai nėra tiesiog kambarys su krosnele ir gultais. Joje vyksta tam tikri procesai, nelabai sudėtingi, bet juos privalu žinot projektuojant ir įrengiant.
Esu matęs krūvą visiškai nesuprantamai įrengtų pirčių. Neretai tokios būna kaimo turizmo sodybose.
Todėl: jei pirtis įrengta teisingai, joje ir gert maloniau bus :) To, žinoma nerekomenduoju.
Tad šnekant tavo kalba, sauna tada, kai pirtyje tiesiog sėdima, ar dar blogiau geriama. Gi pirtis - kai pirtinamasi. Nors man ir labai nepatinka teršt niekuom dėto saunos vardo, bet su šia formuluote iš dalies sutinku.
Ai, ir dar temperatūros. Niekas neliepia varyt karščio tiek, kad termometrai sproginėtų. Bet čia vėlgi, viskas remias tik į kultūrą, o ne į įrenginį (pirtį)

--
Pirčių įrengimas: www.tavopirtis.lt