Tema: Re: Elektros nesamones
Autorius: Gintas
Data: 2017-07-27 01:33:04
Galva istino tiek skaiciu pamacius :)

Siaip esme:
viena apkrova vienoje fazeje amperais tai galia watais, padalinta is itampos voltais (kalbant apie aktyvine apkrova-pvz kaitrines lempas)

Triju faziu tinkle-jei visas tris fazes apkrausi visiskai vienodai-nuliniu laidu srove visiskai netekes. Jei nevienodai-tekes tik skirtumas.

tad trys vienodos lempos po 1667w/230V=7,25A.  Tiek ir tekes kiekviena faze, o nuliniu -tekes lygiai nulis. Rusu laikais trifaziai varikliai jungiami budavo 4 gyslu laidu, t.y be nulio, bo juo vistiek srove neteka :)

koks tas 5kw sildytuvas? nurodei, kad jungsi tarp dvieju faziu. Tad ir srove atitinkama.

Varikliu atveju atsiranda variklio naudingumo koef ir cos. Cia jau konkretu varikli reiktu ziuret, bet ar butina taip tiksliai skaiciuot? Kaip jau minejau-imk dviguba galia vatais ir tiek. Jei 5kw trifazis (variklis , ar suvirinimo trafas)-skaiciuok 10A ant fazes. (pakankamos tikslumo ribos)  Jeigu trifazis automatas 20A (ivadas 10kW)-lieka 10A leistina apkrova ant kiekvienos fazes. Gali jungti dar viena 5kw varikli arba 3 sildytuvus po 2,3kw ant kiekvienos fazes, kas sumoje sudarys jau 5+2,3*3= 11,9 kw

O jei imtum 10kW vienfazi tinklą (tarkim) įdėtu 63A automatą. Realiai galetum siurbti  230*63=14,5 kw, su tinkamo storio laidu.