Tema: Re: krosneles pasirinkimas ?
Autorius: Drambliukas
Data: 2012-09-14 00:34:05
Savo laiku sprendziau ar imti Jotul ar Dovre. Laimejo Dovre 760CB del kainos. Turiu ja jau
6 metus. Kiekviena ziema intesnyviai kurenu. Antra karta nesirinkciau. Imcia tik Jotul. Be
to siulau imti be pelenu dezes, kuri realiai nereikalinga nes pelenu bus labai mazai. Dar
daugiau - sio tipo krosnelems svarbu sandarumas. Kuo daugiau dureliu tuo jos prisigaudo
daugiau oro ir ikrova greiciau sudega. Del to pelenu dezes reiketu vengti. Kaimynas turi
Jotul. Tikrai valosi paprasciau.
Be to mano atvejis labai panasus i Tavo nes mano krosnele stovi 2a ir kamino aukstis
(skaiciuojamas nuo krosneles virsaus) tesudaro vos 4 metrus. Yra bloga trauka ir ikrovos
metu dumai virsta i kambarius ... tikrai ne del oro trukumo is vidaus. Kalbant apie
kaminus (nedirbu toj srity bet issiaiskinau kiek galejau), tam kad butu uztikrinta
minimali reikalaujama trauka 20 Pa (tik 2mm vandens stulpelio) reikalinga: kamino
minimalus aukstis 4,5m ir dumu iseinanciu is krosneles temperatura apie 200 laipsniu.
Teoriskai trauka galima pagerinti 3 budais: didinant dumu temperatura, aukstinant kamina
arba statant kamininini dumu ventiliatoriu kuris brangus. CB-clear burning sistema pakelia
katilo naudinguma. Taciau ziurejau su termovizoriumi - isejime is krosneles yra 120
laipsniu. Mano kaminas plytinis, be ideklo, taigi prie dideles liepsnos uzlipus prie
kamino virsaus galima maloniai sildytis rankas dumais. Suprantama del ko nera traukos.
Tracias dalykas kuri noreciau aptarti tai krosneles galingumas. Nuo seno yra skaitoma, kad
su 1kW galima apsildyti 10m2 normalaus nesiltinto daugiabucio namo iki 20 laipsniu
silumos. Jei Jusu butas (namas) siltintas turetumete isivesti pataisos koeficienta
0,7-0,8. Taigi su 700W turbut apsildytumete 10m2. Kalbant apie krosneles reiketu
issirinkti Aukso viduriuka. Is vienos puse - jei issirinksite per galinga krosnele (daznai
klaidingai manoma, kad na visiaki pozarnyi imsiu galingesni) - Jus kurensite maza liepsna
ir turesite pastoviai aprukusi stikla. Is kitos puses - jei per siplna bus krosnele -
rizikuosite ja perkaitinti t.y. gali issikraipyti vidines plokstes. Todel siulau gerai
ivertinti galinguma ir imti geriau ciut silpnesne krosnele. Rusiskame Jotul puslapyje (net
jei blogai suprantate sia klaba) pakankamai informatyviai kiekvienam modeliui nurodomi
visi 3 galingumai (minimalus, nominalus, maksimalus).
Ka galiu Jums patarti? Isitikinkite, kad galite tureti aukstesni kaip 4,5m aukscio kamina,
geriau apsiltinta, kad neprarastumete dumu temperaturos. Issirinkite krosneles galinguma
pagal nominalia reiksme, geriau kiek per silpna. Vis tik Lietuvoje tu labai saltu dienu
nera daug. Rinkites krosnele su stiklo apiputimu (na Jotul ir Dovre tai turi). CB sistemos
nesiulau nes gali buti problemos su trauka del zemo kamino. Galu gale issiaiskinkite ar
daugiabutyje is viso galima statyti krosnele.
Jei bus klausimu atsakysiu
laimes sekmes

http://www.jotul.com/lt/wwwjotullt/Main-Menu/Jotul-gaminiai/Mediena/Krosneles/Jotul-F-400/