Tema: Re: Kas pas boba galvoje?
Autorius: Laimis
Data: 2016-01-08 16:11:26
budulis vulgaris rašė:

> Todėl dėl šventos ramybės aš irgi būčiau dėjęs į kojas tolyn, o ne
> pulčiau padėti kvailei, kuri sugalvojo uždegtą žiebtuvėlį degalinėje
> prie benzobako angos kišti, o paskui dar benzu mašinos šoną aplaistyti.

Kaltės permetimas kitam taip pateisinant savo negebėjimą (nenorą, baimę)
padėti.
Jei netyčia užsidegtų tavo (nekvailo ir nekvailai) mašina su vaiku (o
taip: daugiau dramatizmo tavo ir situacijos nekvailumui ir nekaltumui
išryškinti), tai lygiai taip pat krūva nedalbajobų spruktų ir
pravažiuotų pro šalį. Ne vienas net ir pasakytų/pagalvotų: tai dalbakas,
mašinos negali susitvarkyti, taip jam ir reikia.
Taigi, čia ta kvailė (ar poelgio neatsakingumas, kvailumas) visiškai
neįtakoja sprunkančiųjų motyvų, o taip tik teisinamas savo bailumas:
surandant kaltininką ir pasmerkiant/pažeminant jį, tokiu būdu
pateisinant savo bailumą/neveiklumą (jis to nusipelnė, kvailas, jis
nenusipelnė mano pagalbos ir todėl aš to nedariau)

Kaip aš pasielgčiau tokioje situacijoje — nežinau. Labai tikėtina, kad
išsigandęs, būdamas šoke, irgi sprukčiau, saugočiausi. Bet tuo momentu
svarstyti ar verta padėti dėl to, kad kažkas kvailas ar kvailai
pasielgė, esu beveik tikras, netektų.