Tema: Re: Policijos shaukimas telefonu :)
Autorius: signalizacija
Data: 2011-02-10 09:12:54
Ypač atreipk dėmesį į 110 punktą. Nes jei to mento tevas pas to kipso
teva kaiules gane, tai jam "tujintis" teises nesuteikia

XII. Elgesys ir bendravimas su asmenimis

110. Patruliai, bendraudami su asmenimis, privalo būti ramūs, santūrūs,
kantrūs, apgalvotai reikšti savo mintis ar nuomonę, mandagūs, taktiški,
kreiptis į juos tik „Jūs“, pastabas ir reikalavimus išsakyti pagarbiai,
įtikinamai ir neįžeidžiant. Patrulio pareigūnas, kreipdamasis į asmenį,
turi pasisveikinti, atiduoti pagarbą, pasakyti policijos įstaigos ir
(ar) padalinio pavadinimą, savo pareigas, pavardę, trumpai ir aiškiai
išdėstyti kreipimosi priežastį ir tikslą. Įforminant teisės pažeidimų
dokumentus bei pažeidėjams taikant administracinio poveikio priemones
išaiškinti jų teises.

111. Asmenų reikalavimu policijos pareigūnas privalo pateikti tarnybinį
pažymėjimą, neperduodamas jo į rankas.

112. Aiškinantis įvykio aplinkybes, reikia įvertinti įvykio dalyvių
psichinę bei emocinę būseną, todėl jautriai reaguojančiam asmeniui
reikia leisti nusiraminti ir jį išklausyti vėliau.

Liudytojus reikia išklausyti negirdint kitiems liudytojams bei asmenims,
įtariamiems padarius teisės pažeidimą.

113. Asmeniui, įtariamam padarius teisės pažeidimą, jo esmė paaiškinama
remiantis atitinkamais teisės aktais. Be to, naudojant vaizdo, garso ar
kitokią aparatūrą, asmenį reikia įspėti, kad tai, ką jis kalbės, gali
būti įrašyta aparatūra ir panaudota nagrinėjant administracinę ar
baudžiamąją bylą.

114. Patruliui draudžiama įsivelti į ginčus su asmenimis, prarasti
savitvardą, šiurkščiai atsakyti į šiurkštumą, vadovautis asmeninėmis
nuostatomis. Taip pat patruliui draudžiama kalbėtis su teisės
pažeidėjais temomis, nesusijusiomis su padarytais pažeidimais, bei iš
anksto viešai komentuoti teisėtvarkos pažeidimų aplinkybes bei jų
dalyvių veiksmus, daryti išvadas bei įvertinimus. Taip pat rodyti savo
palankumą kuriam nors įtariamam padarius teisėtvarkos pažeidimą asmeniui
bei kalbėti temomis, nesusijusiomis su įvykiu.

115. Asmeniui, įtariamam padarius teisės pažeidimą, reikia sudaryti
galimybes paaiškinti galimus neteisėtus veiksmus.

116. Patruliui draudžiama kištis į privačius asmenų ginčus, išskyrus
atvejus, kai iškyla tiesioginis pavojus asmenų sveikatai ar gyvybei arba
kai daromas teisės pažeidimas.

117. Esant galimybei, pastabos ir nurodymai asmenims, pažeidusiems
teisės normų reikalavimus, duodami šalia jų nesant vaikų.

118. Su vaikais patrulis privalo bendrauti taip pat pagarbiai, kaip ir
su suaugusiais asmenimis. Pastabos ir nurodymai išreiškiami
atsižvelgiant į jų elgesį, amžių ir kitas aplinkybes.

119. Pateikti asmens, transporto priemonės, krovinio dokumentus
reikalaujama pagarbiai, nurodant reikalavimo priežastį. Negalima
tikrinamų dokumentų mėtyti, laikyti nepridengtų lyjant ar sningant,
sutepti, lankstyti, daryti juose įrašus, išskyrus įstatymų numatytus
privalomus įrašų atlikimo atvejus. Jeigu dokumentai yra piniginėje,
aplanke arba į juos įdėti užrašai, pinigai ar kiti pašaliniai daiktai,
būtina pasiūlyti savininkui pačiam išimti tokius daiktus. Pareigūnai
turi teisę tikrinti dokumentus ir laikinai, kol bus priimtas sprendimas,
juos paimti šiais atvejais:

119.1. įtardami asmenis padarius teisės pažeidimą;

119.2. tikrindami, kaip asmenys laikosi migraciją reglamentuojančių
teisės aktų reikalavimų;

119.3. vykdydami policijos specialiąsias operacijas.

120. Kilus įtarimui, kad pateikti dokumentai suklastoti ar neteisėtai
įgyti, pateikęs dokumentus asmuo įstatymų nustatyta tvarka sulaikomas ir
pristatomas į policijos įstaigą.