Tema: Re: Gana idomu
Autorius: Gintautas Kaminskas
Data: 2009-12-19 23:04:44
Ruta wrote:

> Tikrai, įdomus esminis pastebėjimas.
>
> Iš kitos pusės, tai man patvirtina seniai žinomą tiesą - kas per daug,
> tas nesveika.Ir kažkaip galvočiau, kad tikrai problematiškai tai
> darosi JAV. Europa daugeliu atveju seka, bet - bent kol kas  -
> "ekstremalios" idėjos lyg ir lieka ekstremaliais arba tik laikinai
> iškylančiais reiškiniais.
Ta2iau jau viena ekstremali idėja įsikūnijo Lietuvoje.  Dėka žurnalistų
mėgdžiojimo, viso kas amerikietiška, žodis „negras“ visai be reikalo
išvaikytas iš lietuvių kalbos.  Tai buvo pas mus visai nekaltas žodis,
eufemizmas iš ispanų žodžio, kuris reiškia „juodas“.  (Protingi ispanai
jį naudoja ir toliau.)  Mano ausiai, „juodaodis“ daug negražesnis žodis,
bet kadangi jankiai juos vadina 'blacks' Lietuvos žurnalistpalaikiai
juos pradėjo vadinti „juodaodžiais“.  What's next?  Ar dabar pradės
guiti žodį „tualetas“ iš mūsų kalbos (todėl, kad jankiai jo bijo) ir
pradės klausti restorane are degalinėje: „Kur pas jus vonios kambarys.“

(P.S.  Jankiai taip bijo to žodžio 'toilet', kad jie sako šitokias
durnystes:  "We stopped near a grove of trees and I went to the bathroom
behind a tree." = pasisojau pasislėpęs už medžio)