Tema: Re: PVM mokëtojo numeris
Autorius: malgis
Data: 2011-01-06 21:41:50
Mes ne iki galo susikalbėjome. Esmė tiesiog tokia, kad vertėjas,
teikiantis paslaugas į ES, turi registruotis PVM mokėtoju Lietuvoje. Iš
to išplaukia ir visa kita.

Pernai aiškinausi, paskui registravausi, dabar kas mėnesį deklaruoju
(užtrunka tik kelias min, viskas internetu), tai reziumė (Lietuvoje,
Vokietijoje gal kitaip) maždaug tokia:

1. Nori eksportuot vertimo paslaugas į ES - turi registruotis. Jokių ten
iki 100 000 litų ar pan. nėra.
2. Užsiregistruoji, reiškia tampi PVM mokėtoju.
3. Sąskaitose PVM mokėtojams į ES valstybes nurodai, kad čia ne PVM
objektas ir paslaugos gavėjas susimoka PVM pagal jo valstybėje
galiojančiais taisykles. Bet PVM numerį turi nurodyti (sumos ar nulinio
tarifo nurodyti nebūtina). Jis vėliau naudojamas bendroje ES deklaracijų
sistemoje.
3. Sąskaitose ne PVM mokėtojams į ES ir Lietuvą išskiri PVM (nes jau esi
PVM mokėtojas). Tai trūkumas, nes padidėja paslaugos kaina.
4. Sąskaitose PVM mokėtojams Lietuvoje išskiri PVM. Jiems nusispjaut,
nes PVM vistiek perkeliamas ant galutinio vartotojo pečių arba, jei
paslaugas jie naudoja sau, PVM susigrąžina.
5. Jei eksportuoji už ES ribų - niekam PVM neįdomus.
6. Kas mėnesį užpildai deklaraciją, kur nurodai, kam ir kiek suteikei
paslaugų (įskaitant konkrečių ES paslaugų gavėjų PVM numerius).
7. Gali PVM susigrąžinti, jei perki kompą, TRADOS atnaujinimą, kursus ar
pan. Tai nemažas privalumas.

Tai iš to PVM mokėtojo statuso, sakyčiau, naudos daugiau nei bėdos,
nebent dirbtum daugiausiai su fiziniais asmenimis. Užsiregistruojama
internetu, tik pažymą pasiimti reikia paskui. Na ir paskambina VMI
konsultantai kelis kartus, paklausinėja, ar nesi koks sukčius, kuris
realiai veiklos nevykdo.

A.