Tema: Re: vaistu pasirinkimas
Autorius: ALORA
Data: 2012-06-15 14:17:53
būna visokių baikių su tais vaistais :) Vaistas - tai ne tik veiklioji medžiaga, bet ir papildomos medžiagos, kurios
naudojamos 'pristatyti' veikliąją medžiagą į paskirties vietą. Va tos papildomos medžiagos dažnai skirtingų gamintojų
vaistuose skiriasi. Beat - nebūtinai tau geriausiai (arba geraiu) tiks brangiausio (arba etinio) vaisto gamintojo
sumąstytas mechanizmas. antras dalykas - brangesnis vaistas gali būti labiau išvalytas, gali būti geriau kontroliuojamas
arba geriau ištirtas pats vaistas, ne tik veiklioji medžiaga. trečias dalykas - pvz., vokiški vaistai be jokios sąsajos
su kokybe yra brangiausi europoje, jei yra pakaitalas, aš jų Lietuvoje nepirkčiau. Tad, reikia žiūrėti konkretų vaistą,
kartais permokėti neapsimoka, kartais gal ir verta.

Buvau aš čia Bayer seminare apie vaistus. Bayer aspiriną turbūt visi žino, jo buvo galima gauti dar tarybiniais metais -
toks stebuklingas vaistas nuo visko. Ir dzidukas paporino, kad to aspirino 100 metų proga buvo ištirta prieš 100 metų
pagamintų tablečių pakuotė ir nustatyta, kad tabletės per tą laiką chemiškai visai nepakito (ta prasme nustatyta, kad
pakitimų nenustatyta :) Ir tada jis pasakė, kad generinio aspirino (tipo, acetilsalicilo rūgšties) gamintojai tikrai tuo
pasigirti negalėtų. Klausimas, nafik reikia, kad vaistas galiotų 100 metų, dziduką sunervino, bet atsakymo išstenėti
nepavyko :) Kai paklausiau apie būtent Bayer aspirino sąsają su Reye sindromo protrūkiu prieš gerus 30 metų, dzidukas
susinervino dar labiau ir pasakė, kad nors ir buvo iškelta bylų, teisiškai priversti Bayer prisiimti už tai atsakomybę
nepavyko.

Niu, čia šiaip toks biškį lyrinis nukrypimas :) Manau, kad tikrai reikia žiūrėti konkretų atvejį, konkrečius vaistus.
kažkokios globalios generalizuotos nuomonės čia negali būti. aš asmeniškai bet kuriuo atveju nepirkčiau vaistų 'iš
turgaus' arba spekuliantų (turiu omeny privačius :) Dėl kitų vaistų - galbūt mėginčiau nuo pigesnių, prieš pirkdama
brangiausius. Vakcinas, pvz., vaikams, pirkčiau brangesnes, jeigu jos geriau išvalytos ir turi mažiau šalutinių
poveikių. Bet visa tai - GAL, ir tik mano subjektyvi nuomonė, nepretenduojanti į taisykles

"ttd" <nera@nera.lt> wrote in message news:jrf1l0$r8b$1@trimpas.omnitel.net...
sveiki,
aktualus ir  beveik filosofinis klausimas-
noreciau Jusu nuomones del konkreciu vaistu ir veikliosios medziagos.
Ar tikslinga pirkti brangius nekompensuojamus vaistus,
ar prasyti vaistineje pigesniu, bet ne tokiu garsiu gamintoju?
Veiklioji medziaga ta pati... (taip manau)
Aciu