Tema: Re: Zmones nirsta
Autorius: Klumpius
Data: 2019-01-23 17:54:32
Cia toks tipinis epizoda kaip rupintasi liaudimi

"Karolis Jovaišas. Kodėl Baltijos šalys nešvenčia pergalės prieš fašizmą?"
delfi.lt/news/ringas/lit/karolis-jovaisas-kodel-baltijos-salys-nesvencia-
pergales-pries-fasizma.d?id=77874769
Karą laimėjusioje šalyje buvo 3 255 000 vienkojų, 1 121 000 bekojų ir 850
000 vadinamųjų virdulių  žmonių be galūnių. Nepuošė miestų ir
vienrankiai, kurių buvo per 3 mln., berankiai  110 000, taip pat daugybė
kareivių su kulkų, skeveldrų ar vokiečių durtuvų subjaurotais veidais.
Pradedant nuo 1949 m., benamiai ir išmaldos prašantys invalidai buvo
gaudomi ir centralizuotai išvežami į geležinkelių stotis ir vežami į
vadinamuosius internatus, o išties į konclagerius.

Cia nesenas epizodas is Lietuvos

"Nusikaltimai, kuriuos Lietuva slepia po devyniais užraktais: po
prievartautojų priežiūra  insulino ir sulfozino injekcijos"
delfi.lt/multimedija/rinkis-gyvenima/nusikaltimai-kuriuos-lietuva-slepia-
po-devyniais-uzraktais-po-prievartautoju-prieziura-insulino-ir-sulfozino-
injekcijos.d?id=79969067
psichiatrijos išnaudojimas buvo rafinuotas būdas atsikratyti žmonėmis
nebereikėjo jų tremti į Sibirą. „Dažniausiai, užtekdavo tuo tik
pagąsdinti. J. Andropovas tai vadino prevencine priemone. Būdavo
raportai, kad per metus 80 tūkstančių žmonių yra ant ribos keliauti į
psichiatrinę ligoninę. Žmonės suprasdavo, kas gali jų laukti“,
pasibaisėjimo neslepia pašnekovas.
„Po pusryčių mes išsirikiuojame į eilę vaistų. Juos išduodanti medicinos
sesuo su liežuvio mentele burnoje atidžiai tikrina, ar kokia tabletė
nepaslėpta. Jeigu tabletė paslėpta, tada skiria injekcijas.Injekcijos
tokios baisios, ypač aminazinas, kad ant sėdmenų guzai virsta pūliniais
ir į šitą skausmingą vietą vėl leidžia vieną po kitos injekcijas… Ir taip
tris kartus per dieną. Baisus klyksmas, kai žmonėms daro injekcijas.
Baisus klyksmas… Ir aš visada bijojau. Dėl šitų tablečių nustojau
kalbėti“,  filme pasakoja disidentė.
„Jis pasakė, kad bando (parašyti memuarus) jau 10 metų, bet kai tik
pradeda, jį užklumpa košmarai. Jis paaiškino, kad buvo patalpoje su kitu
vyru, kuris dieną iš dienos buvo pririštas prie lovos ir jam leisdavo
vaistus kaip bausmę. O Viktoras sėdėjo ir nieko negalėjo padaryti. Prie
jo akių žmogus buvo kankinamas kasdien“,  apie skaudžią patirtį sako R.
van Voren.
„Žmonės Ukrainoje mirdavo nuo diabeto, nes nebuvo insulino, bet
psichiatrinėse ligoninėse jis buvo naudojamas kaip vaistas“,  pastebi
jis. Kiekvieną dieną žmogui suleidžiama tiek insulino, kad jo cukraus
kiekis kraujyje taip stipriai nukristų, jog tas žmogus atsidurtų komoje.
Dirbtinai sukeliama koma, tikintis, kad smegenyse įvykę pokyčiai galbūt
įveiks ir psichinę ligą. Toks buvo išmąstymas.
Kitas tuometinis gydymo būdas buvo sulfozinas. „Tai sieros ir persikų
ekstrakto mišinys, kuris būdavo suleidžiamas žmonėms. Jis sukeldavo
aukštą kūno temperatūrą, žmogų ištikdavo koma. Idėja buvo išdeginti
beprotybę“,  pasakoja R. van Voren.
Todėl, pastebi jis, sovietų laikais buvo geriau 7 metus praleisti darbo
stovykloje nei patekti į psichiatrinę ligoninę.
„Atsimenu gydytoją iš vienos ligoninės, čia prie Vilniaus, Nemenčinėje,
kurią prievarta atvežė, nes ji pradėjo ligoninės vyr. gydytojui pranešti,
kad virėjos išsineša daug maisto namo. Nes vakar M. Gorbačiovas sakė, kad
dabar gyvensime skaidriai ir nebe vogsime iš valstybės”,  pasakoja D.
Pūras. Vyriausias gydytojas esą ją įspėjo vieną kartą, kad ji baigtų
kelti bangas, antrą, o trečią  iškvietė psichiatrų brigadą.
„Prieš gegužės 1 ir lapkričio 7 dienų paradus, dispancerizuotus žmones,
esančius įskaitoje, profilaktiniu tikslu uždarydavo porai savaičių į
psichiatrijos ligoninę, kad jis neatbėgtų per gegužės 1 dieną ir nesušuktų
ten kokios nors nesąmonės, pavyzdžiui, laisvė Lietuvai“,  teigia D. Pūras.
„Vien ką R. Kalantos atvejis reiškia. Jis susidegino, vyksta neramumai,
valdžia pasimetus galvoja, ką čia daryti. Ir tada organizuojama žymių
psichiatrų komisija. Pažiūrėkite, ar jis ten sveikas buvo. Psichiatrai po
jo mirties nustato, kad jis sirgo vangia šizofrenija.
Aš su kai kuriais iš tų kolegų esu bendravęs, kai kurie buvo mano
mokytojai. Galiu pasakyti, kad nebuvo jiems tiesioginio pasakymo
„suraskite jam psichikos ligą“  visa mokykla mokė žmones taip, kad jei tu
taip elgiesi, išsišoki, tai esi psichinis ligonis“,  teigia D. Pūras.
Anot jo, net ir dabar kai kurie psichiatrai sutiktų, kad R. Kalanta buvo
ligonis, nors Sąjūdžio laikais suorganizuota komisija nustatė, kad tokiai
diagnozei neužtenka duomenų. Tokia išvada, pamena psichiatras, buvo
nedraugiškai sutikta psichiatrų bendruomenės, kaip kokia išdavystė  kaip
kažkas drįsta nesutikti su ankstesne kolegų diagnoze, kad R. Kalanta
kentėjo nuo vangios šizofrenijos?