Tema: Re: Vis dar klumpes neimoksta triest vakarietiskai ....
Autorius: Audrys
Data: 2018-07-01 19:33:25
kam tu cia varai tas paklodes? manai, kas nors jas skaito?

isvis kokiu trenktru reikia but, kad turtet kazkokiu komentaru kolekcija ir
is jos pastoviai copy/paste'int?......

"Vidas Makauskas"  wrote in message news:phaub7$qik$1@trimpas.omnitel.net...

man 2013-09-20 13:01
Priminsiu skeptikams 2014-08-25 21:08 IP: 84.15.191.145
Vilniuje jau 15 a buvo mediniu vamzdžių nuotekų tinklai, kai tuo tarpu
Paryžiuje net 18 a jų nebuvo ir bausdavo, jei kakutę neperspėjus pildavo
pro langą. taigi, ponai skeptikai Lietuva buvo ganėtinai išsivysčiusi
valstybė. Tik ją vėliau apiplėšė ir brangius paveikslus išvežė į
Ermitažą...

aras 2014-08-25 21:50
pas britus dar tik 19 amziuj pradejo plisti kanalizacija, iki tol savo
ismatas pildo i gatves zmonems ant galvu, britu didikai turejo daugiau
nei po viena dvara, nes per balius sveciai savo reikalus atlikdavo kur
papuldavo, kad ir miegamajame. Po tokio baliaus dvarus vedindavo, o kol
vedindavosi dvaras - didikai gyvendavo kitame dvare. Praktiskai, savo
issivystumu lenkeme ne viena vakaru sali iki pas mus uzejo rusai.

Kauno karo mokykla 2014-08-25 22:09 IP: 84.15.180.237
"Maskvos kariuomenė siaubė, degino dvarus ir kaimus, grobė valstiečius,
brangenybes, gyvulius, paukščius, grūdus, viską, ką rado. Trumpai sakant,
buvo įgyvendinama išdegintos žemės politika. Kaip atrodė Lietuvos kaimai
po barbarų ordų siautėjimo patikimą vaizdą galima susidaryti iš amžininkų
liudijimų. Antai laiške Boguslavui Radvilai pranešama: … visas dvaras
(Dubingiuose  V. T.) su visais pastatais sudegintas ir visas valsčius
sudegintas …, dalis valdinių iškapota, o dalis į Maskvą išvaryti. (19)
Bažnyčioje viskas buvo išgrobstyta, sudaužyta, kūnai iš rūsio po visą
bažnyčią išmėtyti … Kauno žemės teisėjas S. Medekša, iš Kėdainių
važiuodamas į Trakus, visur pakelėse matė daug lavonų.

Pagrobtos, išplėštos vertybės nepaliaujamu srautu plaukė į Maskvą. 1655
m. šešis mėnesius Smolenske praleidęs Venecijos diplomatas M. Bianchi
liudija: Jeigu nebūčiau matęs ištisus šešis mėnesius judėjusios begalinės
virtinės ratų, pilnų visokio grobio, ir nesuskaičiuojamo kiekio išvežamų
arklių bei kitų stambių galvijų, negalėčiau patikėti matęs ne mažiau kaip
100 000 vežimų, prikrautų baldų, vario, geležies, alavo ir švino
dirbinių, vilnos ir kanapės audinių ir t. t. (20)

J. Užurka Lietuvos apiplėšimo mastą vaizduoja taip: … pirmas vežimas
Maskvos link Smolenską pravažiavo, o paskutinis gurguolės vežimas su
Vilniaus gėrybėmis dar iš miesto nepajudėjo. (21) Ko gera, meninė
vaizduotė neprasilenkia su tikrove. Anglų diplomatas Maskvoje matė ir
užrašė tai, ko nepastebėjo M. Bianchi: Laimikis gyvais pinigais, sidabru,
auksu, brangiaisiais akmenimis ir baldais buvo toks didelis, kad ir
apsakyti neįmanoma. Buvome nustebę, žiūrėdami į sidabrinius indus,
sidabrines spynas, skrynių vinis, sidabru apkaltas karietas … (22). Carui
buvo atgabentos iš Radvilų rūmų išplėštos septynios paauksuotos kopulos,
raudono ir pilko marmuro kolonos, parketas, visi baldai ir indai.
Neabejotina, kad buvo apiplėšti ir kitų didikų rūmai. Maskvos turgūs buvo
užversti gausybe Lietuvos prekių, iki tol maskvėnų nematytų, apie
egzistavimą nežinotų. Prekių tiek padaugėjo, kad krito jų kainos, atpigo
sidabras. "
(V. Terleckas apie barbarų iš Maskvos XVII a. masiškus Lietuvos žmonių
trėmimus ir žudynės)

Lenkai, maskoliai, o veliau rusai Lietuvos palikima naikino 500 metu, kad
siandien tave galetu vadinti klumpakojais

Istorix 2013-07-20 15:59
Iki užėjus sovietams 1940 metais Lietuvoje buvo virš 3000 dvarų ir
dvarelių nuo tokiš turtingiausių kaip baronų Von der Roppų, Tyzenhauzų,
Platterių, Von Grotthusų, Wittgensteinų, Oginskių, Stellmach, Zubovų,
Stolypinų ir daugybės smulkių bajorų bajorėlių, turėjusų tik keliasdešimt
ha žemės ar dar mažiau. Sovietai ir karas nugriovė apie 2 tūkst dvarų.
bet ir dabar dar yra apie 1000, 19-tam amžiuje caro valdžia atėmė bajorų
titulus ir žemes iš visų Lietuvos bajorų, kurie nerėmė caro valdžios, taip
pat panaikino visų laisvų žmonių bajorystės teises, kurie neturėjo
nuosavybės. Importavo daugybę rusų bei atsikraustė ir lojalūs Baltijos
vokiečiai. Tie kas liko bajorais, bučiavo caro gubernatoriui kojas ir
prisiekė ištikimybę. Lietuvos pavadinimas buvo pakeistas į "Severo-
zapadnyj kraj", ir įvestas pavadinimas "Belorusj". Atsirado užrašai: "Po
litovski govorit zapreščajetsia", už surastą lietuvišką knygą - visa
šeima buvo vežama į Sibirą, Daugelis dėl išgyvenimo buvo priversti
burliokintis. Dabar turim daugybę bastardų.
-
Skaitom apie šiandien stovinį užkaltais langais Nemėžio dvara Vilniaus
rajone, cituoju: 1939 m. visi meno kūriniai ir istorinę vertę turintys
daiktai buvo nacionalizuoti ir išgabenti.

,,Mano tėveliai ir Močiute po Karo gyvenome Kauno senąmesti kur mano visa
jaunystė praleista buvo Kauno Rotušė aplinkui buvo visos senamesčio
bažnyčios uždarinėjamos ,ir iš ryto 9val. atvažjuodavo kareiviu pilnos
mašinos ir atititverdavo visa rotušes aikšte su virvėm kad niekas
nesimaišytu ir viska tempė paveikslus didelius kuriniai galingi iš
jezuitu visos kunigu jezuoitu ansamblio tokio lygio pastatai būvo dideli
gražus uždarydavo ,križius nuimdavo , net talkuose būdavo mūsų ponaičiai
sykiu dalyvavo esu tikras viska matydavau ir kaip ant blankiu parašus
dėdavo , prisimenu tu ponu ir pavardes užtai kad bobutė mano dirbo su
mano teta kiemosargėmis aplinkui rotušės aikšte ir prie Vytauto bažnyčios
gatves valydavo o aš vaikas padėjau joms dirbti ir visur galėjome
pralisti ,ir visas ermitažas ir yra suvežtas iš mūsų krašto paveikslu
galerijos , man teko būti ir Leningrado ermitažo patalpose ir Maskvoj
ermitaže esu buves ne karta ir matau mūsų išgrobtus paveikslus iš kur yra
suvežti . syki dar tarnaujant Leningrade esu pasakęs prie vieno paveikslo
buvo man atminti užsilikes dar nuo jaunistes šytas paveikslas ir juo
bruožo tapimas . aš stovėjau ir gana ilgai žiūrėjau kaip prie manęs
priėjo darbuotojas ir klausę ką aš čia matau aš atsakiau poniai ,tokiu
atsakymu , jeigu aš turėčiau sąlygas geras ir laiko daug eičiau kasdien
ir žiūrėčiau į ta paveikslo groži , ir abelnai ,viska ką aš čia matau ,o
ponia man atsako ,kareivi čia ateina mokslo daktaras istorijos ir jau
visus metus stebi viska kas čia yra , ir negali visko suprasti ,o mano
galvoj šovė mintys ir sau sakau tylėk juk čia yra suvarytas visas grožis
iš visos europos . nutylėjau sakiau labai gražiai jus čia gyvenate ,
kokiu relikviju turite o man ponia atsako juk čia Petras Pirmas taip
stengesi . užtai ir turime o kur liko Stalino saule su visais padejejais
mūsų , vietiniais juk pagalvokim koks buvo grožis Kauno kurijos kur yra
buvęs vienuoliu vienuoles kunigu seminarijos klerikai , kas iš ten liko .
aš daug prisimenu net gaila sakyti kas yra likęs ir tylime CENZURUOJAMA
primirkęs blogio . kur kas bet mūsų brolis pirmas padėti kad biski girtu
o dar žiūrėk ir skardele užkabina už gerus nuopelnus pasektus , už
tėvynes nuvertinimus parašais . savo dėtais ant sparno palutarkos kada
buvo pilnai prikrautos mašinos . ir nuvažiavo į plačia tėvyne , nežinoma
kryptimi , skauda širdį mano jaunystes prisiminimuose . kaip užaugau
matau tiesos nėra . tą pati mergelė tik su kita suknelė , tylėkime bo
nubaus kaip atsikels . nereikia nieko . tegul tik nepyksta didelis
kaimynas .