Tema: Re: Triguba pilietybe
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-05-27 19:12:12
> O prasme kokia? Naturalu, kad sovietmeciu buvusi agrarine
>  atsilikusi salis, kur 80 proc gyventoju dirbo zemes ukyje, perejus prie
>  siuolaikines ekonomikos, kur zemes ukyje uzimti 5 proc gyventoju, pajus
>  laisvos nekvalifikuotos darbo jegos pertekliu.

Kolkoznykai, balsuodami uz prunskinius, gavo tai ko patys sieke. Dabar
emigruoja vistu gaudyti. Gavo tai ko patys sieke.

"A. Maldeikienė. Kaip patekti į turtuolių rojų?"
delfi.lt/verslas/verslas/a-maldeikiene-kaip-patekti-i-turtuoliu-roju.d?
id=63102516
Kalbu apie tolimąją Aziją

Daržininkystės žemdirbystė
Visos šios žemdirbystės reformos esmė buvo priešinga tam, ką mėgsta girti
laisvosios rinkos ar marksizmo šaukliai, visada kalbantys apie masto
ekonomiją. Tokia žemdirbystė buvo paremta penkiųseptynių žmonių darbu
labai intensyviai išnaudojant ne didesnius nei 1 ha dydžio plotus. Logika
paprasta ir labai panaši į tai, ką matome sodininkų mėgėjų daržuose, kur
daugybė įvairių kultūrų, keičiamų viena kita... leidžia užauginti
stulbinamą derlių. Tokia daržininkystės žemdirbystė išsprendžia vieną
pagrindinių neturtingos šalies problemų  įdarbina gausų žmonių perteklių
ir padidina galutinį derlių, net jeigu piniginė grąža žmogui iš pradžių
labai menka.
Tiesa, norint, kad sistema veiktų, ji negali būti palikta savieigai,
būtina labai sudėtinga infrastruktūra, kuri padeda trąšomis ir sėklomis,
renka produkciją, užsiima rinkodara, sandėliuoja ir parduoda. Štai čia
valstybės ir ėmėsi aktyvių paramos programų: buvo sukurti specialūs
žemdirbystės kreditai, rinkodaros programos, platinimo ir informacinės
sistemos, vienodai prieinamos visoms šeimoms.
Priešingai šalyse, kurios nepateko į aukštų pajamų šalių klubą  žemės
reforma nebuvo paremta jokia valstybės parama, buvo nuosekliai bandoma
įgyvendinti anglosaksiško modelio laisvosios rinkos principus  žemės gavę
žemdirbiai buvo tiesiog palikti rinkos jėgoms blaškyti. Rezultatas  taip
ir nepakilęs žemės ūkis ir įstrigusi bei išorės smūgiams neatspari šalies
ekonomika.

Trumpo pavadėlio finansai
Alternatyva buvo bandymas skatinti finansų institucijas teikti vis
daugiau vartojimo kreditų ir kurti didesnio greito pelno galimybę
pramonei. Rezultatas aiškus  labai pelningi bankai ir technologiškai
atsiliekanti pramonė. Ne kur kitur, o technologiškai atsiliekančiose
šalyse  Indonezijoje ir Tailande  bankų veiklos grąža regione didžiausia.
Toks buvo Azijos (ir Lotynų Amerikos, ir Baltijos tigrų, jei jau kalbame
sąžiningai) kelias. Kelias, kuriuo nuėjo visi, kas aklai klausė
ideologinių laisvarinkininkų patarimų, šiaip jau logiškai tinkančių tik
jau išsivysčiusių šalių ekonomikoms.

Rinka ar dirbantis žmogus?
Nebūtų buvusi panaikinta stambių žemės savininkų žemės nuosavybė, nebūtų
sukurtas stiprus žemės ūkis, nebūtų atsiradę santaupų, būtinų pramonės
investicijoms. Nebūtų buvę prievartinio valstybės postūmio
eksportuojančios pramonės link, nebūtų sukurta darbo vietų tūkstančiams
pamažu atsirandančių perteklinių darbuotojų, ateinančių iš vis
intensyvesnio žemės ūkio. Be finansinės valstybės prievartos nebūtų kas
moka už ekonominę pažangą ir ją spartina. Skolintais pinigais netoli
tenuvažiuosi  tai rodo ir Graikijos, ir Baltijos tigrų, išbarsčiusių
šimtus tūkstančių savo žmonių, ir Lotynų Amerikos kelias. Jei nepamiršti,
kad tai, kas tinka turtingai išsivysčiusiai valstybei, gali būti mirtinas
nuodas ką tik pradėjusiai augti rinkai, gali pasiekti labai daug. O jei
pradedi bėgioti dar nemokėdamas vaikščioti  griūvi.

Pramonės pakilimas
Japonijoje, Taivane, Pietų Korėjoje ar Kinijoje po 1978 m. valstybė ne
tiek akcentavo paramą tiems, kuriems sekėsi, kiek labai griežtai, kartais
net žiauriai, naikino tuos, kurie nesugebėdavo pasiekti eksporto rinkų.
Tokios įmonės tiesiog prievarta buvo jungiamos su sėkmingomis,
išbraukiamos iš valstybės paramos ar mokesčių lengvatų sąrašų ar tiesiog
priverčiamos bankrutuoti. Priešingai buvo Pietuose. Čia jei ir buvo
skatinamas eksportas, tai remiantis dogma, kad visas gėris gimsta esant
konkurencijai. Siekta labai menkais ištekliais remti visus. Įmonės tą
konkurenciją sėkmingai perkeldavo į konkurencijos dėl politinių pažinčių
lauką, ataskaitose apie eksportą pasakodavo vežančios smėlį arabams ir
sniegą eskimams.

Griztam i Lietuva

ONA 2013-06-19 14:37
Neseniai marinau ukininka is Zemaitijos rajono. taip pat onkologija.
sukresta buvau, kai isgirdau, kaip nakti tas zmogus verke. klausiu''gal
skauda ar kas kitas yra? sako''ne- kad jus zinotumet kaip as noriu savo
namuose mirti,noriu paskutini karta savo sodyba pamatyti, savo suniuka
paglostyti... as ryte pati paskambinau seimai, papasakojau viska. man
atsake, kad nera ko cia issigalvoti, pavararis, jie turi daug darbo, daug
triuso prie gyvuliu o jam ligonineje yra labai gerai . as pasibaisejau
reiskia karve ar kiaule yra vertinama labiau man buvo taip baisu, slykstu
tiesiog.
-
Koks Lietuva bebutu turtinga, bet Lietuvos visuomene nebus niekada
laiminga. Nes tai ekonomistu visuomene. Karbauskis pirmas, kuris turi ir
kitu savybiu. Vakaru gi visuomene npradejo formyuotis empatiska kelis
simtus metu. Oskaras Vaildas, Dikensas ir t.t.

"Lietuvai stojant į turtingųjų klubą, išaiškėjo niūri statistika:
„sublizgėjom“ antirekordais"
delfi.lt/news/daily/lithuania/lietuvai-stojant-i-turtinguju-kluba-
isaiskejo-niuri-statistika-sublizgejom-antirekordais.d?id=78112267
-
Viskas priklauso nuo to kaip zmogus jauciasio. Zmogus, taupantis/
kaupiantis ir slepiantis pinigus po kilimu jauciasi turtingas. Kad
prikisti pinigu po kilimu jis atsisako gyventi laisva gyvenima. Tai
savoka su turtingumu nieko bendra neturi. Tai saugumo jausmas. Ir cia
Lietuvoje yra nekompetingos valdzios ir jos rinkeju problema. Imkim
Rusijos zmones. Skurdu skurdas. Mano gimines Rusijoje su pavydu ziuri
kaip Lietuvoje gyvena zmones. Bet jie Putina vertina del to, kad jiems
jis duoda saugumo jausma. Keista yra tai Arman, kad Rusijoje garbinamas
Putina uz skurda, o Lietuvoje tie patys reiskia nepasitenkinima. Tokiems,
kad jie taptu laimingais Lietuvoje, visuomene turi aukotis ir gyventi
lenininiais priesakais. Leninas:
"Liaudis turi gauti savo duonos davinį tik iš partijos rankų ir bučiuoti
tą ranką už tai, kad toji neleidžia numirti iš bado."

Valdemaras Gaižauskas 2017-08-27 20:17
Pabandykit įsivaizduoti. Loja 10 šunų. Oho. Visas miestelis, ką ten
miestelis, visas miestas aidi. Ir visiems atrodo, kad užpuolė kaip
reikalas. Sukandžiojo, apdraskė, apspjaudė. Ir savo nelaimingo, pragerto,
suknysto gyvenimą vargus ir bėdas jau galima suversti Lietuvai. Ji kaip
mama. Atkentės.
-
Tuomet klausimas: o kodel jumis nustojo rupintis mama?

"Iš Venesuelos pabėgęs lietuvis  apie „maisto mafiją“, „Maduro dietą“ ir
tikrą baimę"
delfi.lt/news/daily/lithuania/is-venesuelos-pabeges-lietuvis-apie-maisto-
mafija-maduro-dieta-ir-tikra-baime.d?id=77613343
Naktį, dieną ar net visą parą trunkantis laukimas prie maisto
parduotuvių, tuščios lentynos, minimalūs atlyginimai, valiutos
nuvertėjimas, nesaugumo jausmas, nuolatinė baimė būti apiplėštam ar net
nužudytam ir tiesiog įkalinimas šalies viduje  tai tik dalis priežasčių,
kodėl Juanas su šeima nusprendė nesidairydami bėgti iš Venesuelos.

"Infliacija Venesueloje pasiekė 13 tūkst. proc."
delfi.lt/verslas/verslas/infliacija-venesueloje-pasieke-13-tukst-proc.d?
id=77931399
Lotynų Amerikos šalis turi didžiausias pasaulyje įrodytas naftos
atsargas... užsienio skola siekia apie 150 mlrd. JAV dolerių
-
Visa laime, kad Lietuva neturi naftos.