Tema: Re: tor censorship
Autorius: Laimis
Data: 2017-11-23 22:39:59

Bronco rašė:

> Na, o kodėl ten niekur nėra Rusijos? Net Latvija iššoka, mes
> atsirandam antri po kinų, o Vatliandijos nematyt, nors ten net
> oficialiai visa tai nuo lapkričio 1d. uždrausta. Problema arba
> algoritmuose, arba Xuilostanas per LT ir LV atakuoja Pentagoną :)

Kalba ne apie galimo ar tikrojo censorship'o event'us (algortimas
grįstas ekstrapoliavimu; alert'ai gaunasi, kai stipriau ar chaotiškiau
keičiasi user'ių skaičius, o tai labiau išreikšta, kai jų santykinai
mažai ir kai iš tikrųjų vyksta kokie gesinimai/atleidimai), o apie
staigų (per dieną, kelias) ir masyvų (10-50x) usage'o frontą nuo
stabilaus, vidutinio ir ilgalaikio lygio.
Man tai į bot'ų tinklo, dirbtinę ataką tikrai panašu.
Kas Rusijoje uždrausta ir kaip tai realiai (ne)veikia arba efektyviai
suveikia, tai turbūt neverta ir aiškintis. Putinas gi mat tor'ą
uždraus... Jei ir yra toks realus planas, tai jis bus tempiamas ir
įvedamas labai palaipsniui net ir dėl visiškai objektyvių priežasčių:
užtruks, kol rosgazmiaskalbasnadzoras su FSB/KGB pradės tūkstančiais
(nes kasdienių naudotojų skaičius bent keli šimtai tūkstančių)
teismines bylas veisti, privačius bridge'us kiek efektyviau žvejoti ir
blokuoti. Tenykščiai ISP dar nebaigė skaičiuoti, kiek jiems
(naudotojams, iš tikrųjų) kainuos patenkinti damačkos Jarovaja
zamaškes, ir kaip tai apskritai bus įmanoma įgyvendinti, o čia dar ir
tor'as v pridačiu podarok...
Ne, daug realesnis scenarijus, tai duchovnoskriepnas: zakonas
(instrumentas neramumams/judėjimams pagal poreikį prigesinti) yra,
regimybė, kad vlast kontrol vvela, budet ščias liberastam poriadok!
taip pat, kaip ir galimybė pademonstruoti, kaip kokį pindosinį vpn
service'ą ar proxy provider'į skaudžiai nubaudžia už tai, kad
otkazalis vypolniat zakon, o realiai tai veiks ribotai ir
neefektyviai, jei tik apskritai veiks.
Beje, vienas iš guard node'ų (5.61.239.34), kurį tor'as man parinko
matyt jau senokai, yra mail.ru domene; būtų realus noras uždrausti,
tai tokie node'ai lėktų patys pirmieji. Bet dar veikia ir kaip matai
iš statistikos, niekas ten kol kas nieko neblokuoja...

Vatinė lenta.ru:
„Будет ли закон работать
Скорее всего, нет. Роскомнадзор вряд ли сможет заставить заграничные
VPN-сервисы и Tor Project ограничивать россиянам доступ к запрещенным
сайтам и вынужден будет их заблокировать. Однако это вряд ли нанесет
им существенный ущерб и не сможет помешать жителям страны обходить
блокировки.“

Dar viena įdomi detalė: vos tik pas mus pikas pasibaigė (spalio
pradžioje), tai pas latvius prasidėjo.