Tema: Re: Pokalbių telefonu įrašymas
Autorius: marijonas
Data: 2010-08-13 13:15:03
nu cia panasu, kad grupso ir asmens duomenu inspekcijos nuomones issiskyre,

is cia http://www3.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_d=59210&p_r=3726&p_k=1
Inspekcijos tikrinimo dėl telefoninių pokalbių įrašymo Lietuvoje 
veikiančiuose bankuose apžvalga


Inspekcija atliko tikrinimą Lietuvoje veikiančiuose bankuose dėl telefoninių 
pokalbių įrašymo. Tikrinimas buvo atliktas gavus informacijos apie tai, kad 
vienas iš bankų įrašo telefono pokalbius, kai asmenys skambina banko 
nurodytu bendruoju informacijos telefonu. Baigus šį tikrinimą, buvo 
nuspręsta šiuo aspektu patikrinti ir kitus 8 Lietuvoje įsteigtus ir 
veikiančius bankus. Tikrinimai susijęs su Lietuvos Respublikos elektroninių 
ryšių įstatymo taikymu. Vadovaujantis šio įstatymo 63 str. 1 d., draudžiama 
be skambinančiųjų asmenų sutikimo klausytis, įrašyti, kaupti ar kitu būdu 
perimti informaciją. Tačiau įstatymas numato ir šio reikalavimo išimtis: jis 
netaikomas teisėtam pokalbių įrašymui, atliekamam teisėtos verslo praktikos 
metu, kad būtų galima pateikti komercinio sandorio ar kitokios verslo 
komunikacijos įrodymus.

Pokalbių įrašymui Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (toliau – ADTAĮ) 
nuostatos taikomos tuo atveju, kai pagal telefono pokalbių įrašus ir kitą 
informaciją (pvz., telefono numerį) galima nustatyti skambinančio asmens 
tapatybę. ADTAĮ numato, kad duomenų valdytojas (šiuo atveju bankas) turi 
informuoti duomenų subjektą (skambinantį asmenį) apie jo asmens duomenų 
tvarkymą. Taigi, bet kokiu atveju skambinantis asmuo turi žinoti, kad jo 
pokalbis bus įrašomas ir kokiu tikslu toks įrašymas yra atliekamas.