Tema: Re: Ambasados teritorija
Autorius: Johnas
Data: 2009-01-22 10:24:13
Nedažnai teko lankytis ambasadose, na, jei teisybę šnekėt, tai tik kartą, JAV.
Man susidarė įspūdis, kad tai ne tokia teritorija ar kiemelis, kur staiga bele kas gali patekti/užeiti ir iškart atsiduri svetimoj teritorijoj.

Man buvo kartą trumpai drūtai pasakytas vienas sakinukas, ir tokiuose santykiuose su ambasadomis aš vis stengiuosi jį pritaikyti kiekvienąkart. O sakinukas yra toks: "Ambasada - teritorija, kurios viduje valstybė kita valstybė susitaria apriboti savo teisę." Ar kažkas panašiai.
Iš esmės - kas yra valstybinė siena? Tai tik dviejų/trijų šalių susitarimas dėl tam tikro režimo ir dėl savo šalies teisės galiojimo tose apsibrėžtose ribose. O ambasada - netgi ne valstybinė siena. Valdžia/pareigūnai gali juk įeiti ir padaryti pogromą toje ambasadoje - aišku, su tarptautinėm pasekmėm. Iškart vat naujas klausimas: o jei viduje esantys apsaugininkai priešinasi valstybės pareigūnams - ar jiems bus vėliau pritaikyta atsakomybė už veiksmus?
Pasigooglink / wikipedink įvairias tarptautines bylas, susijusias su ambasadų "suverenumu", apsišviesi, mums papasakosi.:) Ten su Iranu kažkas įdomaus buvo, čekiraut.

Dėl santykių su ambasados darbuotojais ir tarnautojais, kurie yra LR piliečiai. Vienoje byloje mūsų teismai išaiškino vienaip, kitoje - kitaip. Vienoje byloje buvo grynai darbo santykiai (santechnikas kažkoks), kitoje - sekretorė, bet ji pakliuvo į tarnautojų, o ne darbuotojų, gretas. Taigi, vienoj byloj teismas berods leido paduoti ambasadą kaip šalį į teismą dėl darbo santykių, o kitoj byloj (su Lenkijos ambasada berods) pasakė - reikia kitos valstybės sutikimo. Ta kita valstybė nedavė sutikimo, tai merginai beliko tik galimybė kreiptis į Lenkijos teismus.
Čia šiek tiek į šoną nuslydau, tačiau parašau bendrą vaizdą, kad NIFIGA nieko super konkretaus ir aiškaus nėra su tomis ambasadomis.  Bent jau man :))))))

Johnas