Tema: Re: Kas labiau kaltas ar provokatoriai, ar tas nelaimelis ?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-11-04 10:17:08
Pasikartosiu - nei tu nei aš nežinom, ar "įrodymai" surinkti pažeidžiant BPK.
Įvykis gali būti ir sumodeliuotas.
Tarkim, suorganizuoja operiai kokios 2007 metų audinės muliažą (na, tarkim akumą iš automobilio ištraukia, kad neužsivestų), ir surengia pasalą vagišiams. Nori pasakyti, kad toks pričiuptas automobilio salone vagišius išsisuks vien dėl to, kad jo gynyba apeliuos į tą faktą, kad realiai automobilis buvo techniškai netvarkingas, ir jo užvesti buvo NEĮMANOMA, o tai reiškia, kad kaltinimai bandymu nuvaryti automobilį yra iš piršto laužti???

Lygiai taip pat su šaudymu į lavoną. KALTĖ groja, kaltė! Kodėl kartais nuosprendis priimamas pagal formalią, o kartais - pagal materialią sudėtį? Būtent bausmė ir yra skiriama atitinkamai su subjekto kaltės lygiu.
Kodėl "psichai" yra realiai nebaudžiami? Nes juos nubaudus nebus pasiekti bausmės tikslai. Jeigu jis nesupranta (ir - svarbiausia - nesugeba suprasti), kad daro blogai - tai už ką jį bausti?

Šaudymas į lavoną. 2 Situacijos:

1) ėjo medžiotojas mišku, pamatė bėgantį šerną, pykštelėjo į krūmus - žiūri - ten žmogaus lavonas. Ajajai, išsigando, kad nušovė, pasislėpė. Kažkas vėliau randa lavoną, pagal šratus ir paliktas pritriestas kelnes nustato medžiotoją, jį apklausia - ir nenubaudžia. Nes nors medžiotojas MANĖ, jog įvykdė nusikaltimą (netyčia nušovė kitą žmogų), ekspertai visgi nustatė, kad žmogus buvo jau prieš 2 dienas pasikoręs, tik virvė nutrūko, kai medžiotojas netyčia jį nušovė. Reziumė - medžiotojas nekaltas. Nėra jo kaltės.

2) suplanavai nužudyti uošvienę. Pasigalandai peilį, ir naktį (2:00 val.) įsibrovęs į patalpą, dūrei jai miegančiai 31 kartą, ir pasprukai. Sekančią dieną ekspertai nustato, jog uošvienę užkniso tas gyvenimas, ji parašė atsisveikinimo raštelį, 10:00 val vakaro išgėrė saują migdomųjų, ir atsigulusi numirė 12:00 val. Taigi, tavo įsibrovimo metu ji jau buvo 2 val kaip negyva. Ir ką? O tą, jog už nužudymą tavęs neteis, nes tu realiai jos nenužudei. Bet teis už PASIKĖSINIMĄ nužudyti. Nes, nors tu pats ir nežinojai, kad ji jau negyva, tačiau visi tavo veiksmai buvo nukreipti pasielgti taip, kaip yra draudžiama, ir tavo KALTĖ - yra. Nepriklausomai nuo to, ką tu realiai padarei.

J.