Tema: Re: Finasine piramide - kiek tai legalu?
Autorius: Doc
Data: 2009-04-27 14:42:22
"Romas Z." <juozeta@jahu.kom> wrote in message news:gt3h76$hsi$1@trimpas.omnitel.net...
> Tiek to, rišam šią diskusiją. Man tik kliūva, kad tavo įsitikinimai faktiškai niekuo nesiskiria nuo religinio fanatiko
> įsitikinimų - viskas tik juoda ir balta. Meilė akla, skant.

Religinis fanatikas tiki savo fantazijom nepaisant to, kad jo tikėjimas prieštarauja realybei, ir sulaukęs argumentuotos savo realybei prieštaraujančių mitų kritikos, pasidaro agresyvus, įsižeidžia arba įsižeidžia ir pasidaro agresyvus. Aš tikiu faktais ir realybe nepaisant to, kad jie kartais prieštarauja mitams, kuriais tiki dauguma, ir visada esu atviras argumentuotai diskusijai.

Tu sakai, kad nėra skirtumo ar žmogus neabejoja faktais, ar žmogus neabejoja fantazija, prieštaraujančia faktams, - pagal tave jie abu yra religiniai fanatikai. Jei jau laikytis tokio fanatiko apibrėžimo, religiniai fanatikai yra ir tie, kurie sako, kad akmuo, numestas nuo kalno, krenta žemyn, o ne aukštyn, ar žemyn ir aukštyn vienu metu, ir kad plačių pažiūrų žmogus turėtų manyti, kad šiuo klausimu kiekvienas gali turėti savo nuomonę, kurios visos yra vienodos teisingos. Man toks požiūris neatrodo racionalus.

> Anarchija patikėsiu, kai pamatysiu ją veikiant praktiškai. Komunizmas irgi turėjo būti ideali santvarka. Kas iš to
> išėjo, visi matėm. Bet kurioje santvarkoje stipresnis (protiškai, fiziškai, psichologiškai, finansiškai) valdys
> silpnesnį. Žmogiškosios prigimties nepakeis jokie filosofiniai veikalai. End of story.

Keli aspektai:

1) Komunizmas net teoriškai negalėjo būti ideali santvarka realiems žmonėms vien dėl to, kad komunizme nėra vienareikšmiškų taisyklių kaip spręsti konfliktus, jei 2 ar daugiau žmonių užsimano vieno ir to paties riboto resurso. Todėl bandymas realizuoti komunizmą realybėje visada perauga į totalitarizmą, kur ribotus resursus, o taip pat ir visus žmones, ownina keli diktatoriai.
2) Visiškai sutinku, kad žmogiškosios prigimties nepakeis niekas ir visada vieni žmonės norės valdyti kitus. Vien todėl yra absurdiška savanoriškai atiduoti visą valdžią ir visus ginklus mažai grupei žmonių naiviai tikintis, kad tie žmonės absoliučia valdžia ir galia nepiktnaudžiaus. Tai ne tik akivaizdu teoriškai, bet ir 1000+ kartų patvirtinta bandymais realiame pasaulyje.
3) Veikiantį anarchokapitalizmą gali pamatyti apsidairęs - dauguma prekių ir paslaugų, kurias tu kasdien naudoji, yra sukurta anarchokapitalizmo principais, t.y. savanoriškų santykių metu. Ir tik palygint nedaug prekių ir paslaugų yra sukuriama naudojant prieš žmones prievartą. Tai, kad ir tos kelios paslaugos (kurios žmonėms beje kainuoja geriausiu atveju keliasdešimt % jų sukurto turto, kitaip tariant BVP) negali būti sukuriamos savanoriškais santykiais, yra visiškas iracionalus mitas, kuris ir neleidžia sugriūti valstybių prievartos monopoliams.

> Geros tau darbo savaitės.

Tau irgi :)

--
Doc