Tema: Re: atsargiai su versiena
Autorius: Ruta
Data: 2009-03-26 18:19:16
Povilas schrieb:

,bet uosviene zmonai pasake : vaikams reik versienos.Ir
> pirkdavau versiena cielais versiukais,juos dalindavomes su kaimynais,o
> finale  teko ieskot padchodu pas tu laiku pediatrijos grandus,kurie irgi
> nieko doro nepasake,kol suzinojome kita tiesa.
> O ta kita tiesa,apie kuria nezino arba nenori zinot net ir musu seimos
> daktarai : versiena ir kita jauna mesa ,tai yra nesusiformaves iki galo
> baltymas,kuris visrkinamas, virsta i kazka neteisingo,kas finale gali
> sukelti ziaurias alergines reakcijas - is pradziu berimai,o finale parejo
> alergine astma  :(
> Bet apie tai Vilniaus alergologijos centre suzinojome ,kai jau buvo
> [...]

Na, nepulsiu ginčytis, biochemijos, tuo labiau mėsos, taip gerai
neišmanau, bet teiginys, kad jauniklių mėsa yra "iki galo nesusiformavęs
baltymas" man skamba keistokai. Nors... Vienas momentas tai tikrai yra:
kol veršelis geria _tik_ pieną, jo medžiagų apykaita tikrai skiriasi nuo
  vėlesnės, ir čia gali būti tas momentas.

O bet va šitoj vietoj prieinam prie klausimo, kokio amžiaus gyvulio mėsa
yra tai, ką parduotuvėse parduoda kaip "veršieną"? Čia reikėtų
pasidomėti, kaip reglamentuota, ką galima deklaruoti kaip veršieną. Man
taip kažkur šviečiasi, kad kažkada, atostogaujant pas ūkininkus, išėjo
kalba apie gyvulius ir "veršius" mėsai, tai jie kažką lyg minėjo, kad
iki pusės metų gali parduoti kaip "veršieną". Bet pusės metų veršis jau
seniai ėda žolę.