Tema: Re: zneprinoke pomidorai
Autorius: Dautarte
Data: 2011-07-29 11:17:03
Kai pirma karta isgirdau taip pat buvo idomu :)
Siaip tai nera ka pasakoti... Gaminamas kaip ir is bet kuriu vaisiu, skonis
kiek panasus i figu, idomus. Italai valgo ji su suriais ar mesa, lenkai
pertepa tortus, kepa bandeles.

Dzemo baze:
- zali (butent zali, o ne pusiau geltoni) pomidorai
- citrina (sultys ir geltona zievele)
- cukrus - kiekis pagal skoni
Priedai pagal fantazija arba ir be ju:
- vanile, gvazdikeliai, imbieras, kardamonas ir t.t.
- chili, balzaminis actas, zoleles, tik cia jau bus arciau chutney

Zinau du dzemo virimo budus:
1. pomidorus supjaustyti belekaip, isspausti citrinos sultis, nupjauti
geltona citrinos zievele, viska sudeti i puoda, ant dugno ipilti vandens ir
troskinti apie 2-3 val., po to pertrinti per sieteli (atsikratome pomidoru
zieveles), iberti tiek cukraus, kiek sveria pomidoru tyre (arba pagal
skoni), virti kol bus norimos konsistencijos, uzdaryti i stiklainius,
pasterizuoti arba ne (jei mazai cukraus, butinai reikia). Priedus prideti
arba pirmame etape (pvz. gvazdikelius) arba proceso pabaigoje (pvz. sviezia
imbiera).

2. identiskai, tik nereikia gaminti tyres, todel pomidorus is karto reikia
smulkiai supjaustyti, iberti cukru ir toliau pagal instrukcija.