Tema: Re: Basturma
Autorius: NiTrOgEn
Data: 2011-04-23 21:56:31
Orginalas priklauso PliuShiniui, paciam gaminti neteko.
Kopi/pauksht is asmenines saugyklos:

---
As cia buvau ta foruma inicijaves apie basturma. Tai va maniske basturma dar
vytinasi, bet 1 gabaleli kuris ploniausias buvo jau karstavojau, tai mano
nuomone gavosi netgi labai neblogai, sveciai net nepatikejo kad namudines
gamybos delikatesas :)

Ka galiu patarti, svarbiausia pajamti ne kazkokios ten jautienos nuoraizu o
buten ispjova, nes ten pati geriausia mesyte siam delikatesui paruosti
(tiesa kaina biski kandziojas 50 lt/kg). Ta ispjova padalinau i 3 dalis ir
uzsudziau, (daug druskos, keletas trintu lauro lapu, dideli sauksta cukraus)
mesa nusausinama , dedama i nerudyjanti bliuda  ir uzberiama druskos
misiniu. Taip mesyte laikiau 10 dienu kasdien apversdamas kad tolygiai
viskas issisudytu ir atiduotu vandeni. Po 10 dienu mesa isimama is to
surymo, gerai nuplaunama ir merkiama i svaraus vandens bliuda, kad atiduotu
druskos pertekliu. Reiketu laikyti apie pora dienu, pakankamai daznai
pakeiciant vandeni sveiziu ir apverciant mesa. Sekanciam etape rekomenduoju
mesa apdziovinti popieriniu ranksluosciu pagalba (bent jau as taip dariau,
dziovinaimas vyko apie pusdieni, vis pamaigant popieriumi kad atiduodtu kuo
daugiau dregmes). Per ta laika kol dziovinama mesyte reik pasiruosti
prieskonius, nes jie dar turetu apie pusdieni pabuti parauosti kad
atskleistu savo aromatus ir geriau isbrinke liptu.

Dabar apie prieskonius ir ju proporcijas. As kilogramui jautienos naudojau:
3 arbatinius saukstelius maltos ozrages (ozrages miltukus atskirai supilam i
puodeli ir uzpildami siltu vandeniu darome kosele, turi gautis mazdaug
garstyciu konsistencijos)
20 a. s. sumaisytos saldziosios ir aitriosios papriko milteliu (santykis
1/3)
4 skilteles smulkiai sukapoto cesnako
2 a. s. sumalto kumino
2 a. s. maltu kvapniuju juoduju pipiru
2 a. s. maltu juoduju pipiru

prieskoniai sumaisomi tokios konsistencijos kad galetu laikytis prilipe prie
mesos, nereik labai skystai daryt, vandens galim avisada dapilti

Na ir paskutiniam etape imami tie apdziovinti mesos gabaleliai veriamas per
juos siulas ir aplipdomi paruostu preiskoniu misiniu, viskas atsargiai
pakabinama gerai ventiliuojamoje vietoje ir vytinama iki tol kol mesa
pasidaro kieta (priklausomai pnuo mesos storio apie 2-4 savaites)

bon apetit ;)
---
As kai gaminau tai irgi vos ne puse bliudo tos sunkos buvo is kilo ispjovos,
bet as jos nenupylinejau, nes nera tikslo. Druska dedama tam kad pazeistu
lasteliu struktura ir is lasteliu iseitu vanduo, atgal vanduo nebegali
uzsidaryti lastelei, tai kas isejo tas neisigers. Sakysi kad sausesnis bus
greiciau dzius, bet kad po to vis vien 2 dienas dar mirkyti reik kol druskos
perteklius issiplaus is mesytes, taip kad manau jei toose sultyse stoves
nieko bloga nenutiks :)

"ShowmanaZ" <a@aa.aaa> parašė naujienų
pranešime:h97vn4$gs6$1@trimpas.omnitel.net...

> Pirmą kartą padėjus ant druskos, po paros visa druska buvo apsemta. Tai
> seną druską su skysčiu nupyliau ir subėriau naują druskos porciją. Po
> paros vėl apsemta druska. Vėl pakeičiau. Dabar stovi vos sudrėkus, daugiau
> jau ir nekeisiu aš jos jaučiu. Kažkaip man daugoka tų "sulčių". Gal dėl
> to, kad jautukas jaunas buvo, mėsa sultingesnė.
>
> --
> Pirčių įrengimas: www.tavopirtis.lt

---