Tema: Re: Aliejinis uzpilas
Autorius: ISa
Data: 2011-03-01 16:34:36
Na aš tada stropiau laikausi tos italų patarlės ir tarkim 3 šaukštams
aliejaus dedu tik 1 šaukštą balzamiko. Paskui panašiai - pipirai,
prieskoninės žolelės, česnakai (jei užpilo reikia greitai, dedu česnako
granules, tačiau man skaniau, kai aliejus/balzamikas/prieskoniai pastovi
užpilti ant nesmulkintų česnako skiltelių bent 2-3 dienas). Taip pat dedu
truputį druskos (1/4 šaukštelio) ir 1 šaukštelį cukraus. Priklausomai nuo
to, kam tas užpilas bus naudojamas, galima cukrų pakeisti medumi, galima
įdėti šaukštelį garstyčių (geriau tų vadinamų senovinių, su grūdeliais),
galima įpjaustyti džiovintų pomidorų. Aliejų irgi galima naudoti įvairų.
Dažniausiai darau su alyvuogių. Kai noriu švelnesnio, alyvuogių aliejų
maišau su saulėgražų aliejum. Tarkim su špinatais skanu įmaišyti graikinių
riešutų aliejaus (tada česnako dedu mažiau arba visai nededu). Tinka ir
vynuogių kauliukų aliejus. Vienu žodžiu - eksperimentuoji ir atsirenki kas
tau labiau prie širdies, nes įtariu su "skaniu salotų užpilu"  tai taip pat
kaip su šaltibarščiais, vieniems patinka 7 proc. riebumo kefyras su burokais
ir agurkais, o kitiem - virintas vanduo su daržovėm, tik užbalintas
grietine.

Beje, kažkaip niekad nesusidūriau su dygminų aliejum, bus proga pasidomėt :)