Tema: Re: Aliejinis uzpilas
Autorius: ALORA
Data: 2011-03-01 12:46:25
aš darau salotoms taip: 3 dalys aliejaus, 2 dalys balzamiko arba citrinos sulčių, nemažai džiovinto česnako granulių (50 ml aliejaus
arb. š.) , juodųjų pipirų ir smulkiai pjaustytų šv. krapų arba kitų žolių (bet ne džiovintų). Universaliai tinka visoms šviežių
daržovių salotoms.
Aliejus, koks patinka, aš imu šalto spaudimo alyvuogių arba dygminų (bo skanus) ir truputį šalto spaudimo linų sėmenų (bo neskanus,
ale reikia :) Mano galva, aliejus turi būti kuo neutralesnio skonio.
Žoles - man labiausia patinka krapai, bet galima ir kitas "itališkas" - raudonėlį, šalaviją, rozmariną, mairūną, baziliką. Ir ne
džiovintas. O vat česnakas būtent džiovintas, tada jo skonis ne toks intensyvus ir ne rūgštus. Dėl marinavimo - mes užpilam ir
valgom, ypač jei salotų pagrindas - lapinės salotos. Jeigu salotos tik iš agurkų ir pomidorų, pusvalandį pamarinuoti užtenka. bet
kuriuo atveju, jeigu salotas pjaustai ne vienam kartui, jas laikyti reikia be užpilo, nes į košę pavirsta.

Beje, vienas kulinaras italas yra man sakęs, kad Italijoje yra tokia patarlė apie užpilą salotoms: jį turi gaminti 3 žmonės: aliejų
dėti dosnuolis, balzamiką šykštuolis, o prieskonius - filosofas. Ta prasme, aliejaus daug, rūgštalo mažai, o prieskonių pagal skonį
:)